«Lista de clienți» permite companiilor să ține un registru de clienți, de a trimite sms-uri la grupuri selectate de clienți, de a vizualiza comentariile despre clienți lăsate de alte companii pe portal, precum și de a adăuga comentarii despre clienții proprii, ce vor fi disponibile pentru toate alte companii.
Secțiunea «Lista de clienți» este disponibilă pentru toate companiile din pachetul plătit.
Funcțiile secțiunii «Lista de clienți»
Dvs. puteți:
- Adăugați un nou client.
- A trimite un SMS la un client selectat.
- Adăugați o eticheta la unul sau la un grup de clienți selectați.
- Adăugați grupuri noi de clienți prin sortarea acestora în funcție de anumite criterii.
- Exportați lista de clienți într-un fișier xls.
În «Profilul companiei - Clienți» se afișează lista clienților care au plasat comenzi sau au trimis mesaje la companie. Clienții se adaugă automat în această listă de fiecare dată când compania primește o nouă comandă sau un nou mesaj. În mod implicit, lista se sortează în funcție de cel mai recent client.
Sortarea clienților pe grupuri
În mod implicit, aveți patru grupe disponibile, dintre care trei au deja filtre configurate:
- Toți - Toți clienții care au plasat o comandă sau au scris un mesaj.
- Noi - Perioada de comenzi/mesaje: Mai puțin de 3 luni în urmă. Număr de
comenzi/mesaje: 1. - Loiale - Perioada comenzilor/messajelor: mai puțin de 3 luni în urmă. Număr de comenzi / mesaje: 2 sau mai multe.
- Inactivi - Perioada de comenzi/messaje: Mai mult de 3 luni în urmă.
Filtrele preconfigurate pot fi editate sau șterse, și pot fi adăugate filtrele proprii.
Gruparea listei de clienți
Pentru confortul de lucru, este posibilitatea de a grupa lista de clienți în funcție de următoarele criterii:
- Regiune;
- Eticheta;
- Sex;
- Comentarii despre companie;
- Mesajul companiei;
- Perioada de comenzi/mesaje;
- Numărul de comenzi/mesaje.
Adăugarea de un nou filtru
Pentru a crea un filtru bazat pe mai multe criterii de selectare, de exemplu, «Sex - Masculin» și «mai mult de 2 comenzi», adăugați mai întâi un filtru pentru primul criteriu «Sex», apoi adăugați un filtru pentru al doilea criteriu «Număr de comenzi». Pentru a evita crearea unui nou filtru, salvați-l făcând clic pe linkul punctat «Salvează». Toți clienții noi care corespund acestor criterii vor fi adăugați automat la filtru.
Dacă clientul care a făcut o comandă sau v-a trimis un mesaj se află deja în lista dumneavoastră de contacte, comanda sau mesajul respectiv și toate comenzile sale următoare vor fi legate automat de el în lista de clienți.
Notă. Identificarea clientului se face prin:
- Adresa de e-mail;
- Numărul de telefon.
Informații despre client
Tabelul «Lista de clienți» conține informații care vă permit să vizualizați rapid profilul clientului și să îl editați dacă este necesar. Câmpurile în acest tabel:
- Nume și prenume;
- Telefon;
- Email;
- Numărul de comentarii ale clienților din partea companiilor
- Numărul de comenzi;
- Valoarea comenzilor (dacă clientul are comenzi în valută, acestea sunt convertite automat folosind ratele de curs valutar intern);
- Data ultimei comenzi;
- Etichete(tag).
Căutarea clienților
De asemenea, puteți găsi clientul sau comanda pe care o căutați utilizând câmpul «Căutare», folosind următoarele criterii:
- Nume și prenume;
- Numărul de telefon;
- E-mail.
Pe o pagină se afișează 20 de contacte ale clienților. Puteți alege să afișați în listă «câte 50» sau «câte 100» de clienți.
Editarea datelor clienților
Datele clienților pot fi editate. Editarea clienților poate fi accesată prin intermediul linkului «Editare» din profilul clientului (care se deschide făcând clic pe numele clientului în lista de clienți).
Câmpurile disponibile la adăugarea și editarea datelor clientului:
- Numele complet, limitat la 255 de litere;
- Numere de telefon, până la 5 numere de telefon/canale.
Atenție: comentariile despre client sunt legate de un număr de telefon. Prin urmare, dacă numărul de telefon al clientului a fost schimbat, vor fi afișate comentariile care sunt legate de noul număr al clientului; - E-mail, până la 255 de litere; până la 5 adrese de e-mail;
- Alte canale de comunicare, până la 100 de litere;
- Note, până la 2000 de litere;
- Etichete.
Notă. Comentarii despre client sunt pentru uz intern și vor apărea doar în biroul companiei dumneavoastră. Puteți adăuga orice informație pe care o considerați importantă pentru activitatea dvs. cu clientul: dorințe speciale ale clientului privind livrarea, metoda de plată, dacă este cazul, impresia de cooperare cu clientul, informații suplimentare pentru a îmbunătăți calitatea serviciului și așa mai departe.
Pagina clientului
Puteți vedea toată informația despre client pe pagina de date despre client. Puteți accesa această pagină din lista de clienți făcând clic pe numele clientului dorit:
Pe această pagină puteți trece la editarea datelor clientului și la adăugarea unei etichete.
Fila «Comenzi clienți»
În fila «Comenzi clienți» sunt afișate toate comenzile clienților de pe pagina clientului.
Pe linia de comandă se afișează:
- informații despre comandă cu numărul, data/ora și numele articolului și un buton pentru a adăuga o etichetă la comandă;
- suma totală a comenzii și numărul de produse din comandă;
- informații despre clientul din comandă: numele și adresa de e-mail.
Atenție: în cazul în care un client a plasat comenzi sub un singur cont, dar a introdus detalii diferite ale comenzii, această coloană poate conține nume și adrese diferite pentru comenzile aceluiași client; - metoda de plată, metoda de livrare și datele privind sursa comenzii;
- starea comenzii.
Fila «Comentarii despre client»
În fila «Comentarii despre client» sunt afișate toate comentariile despre client de pe pagina clientului.
Un reprezentant al companiei poate scrie o recenzie publică despre cumpărător și, astfel, poate avertiza alte companii cu privire la o posibilă fraudă sau poate scrie despre cât de plăcut este de a lucra cu acest cumpărător. Acest lucru este deosebit de important în cazul în care comanda este plasată de o persoană juridică și dacă prețul tranzacției este mare.
Pentru a adăuga un comentariu, trebuie să faceți clic pe butonul Lasă un comentariu despre client.
- Comentariul este vizibil pentru toate companiile care lucrează cu același client.
- Merită să lăsați un comentariu public negativ despre un cumpărător doar dacă acesta este rău «obiectiv». Nu merită să scrieți dacă dificultățile cu cumpărătorul se datorează unor motive sau probleme cu compania sau cu terțe părți, de exemplu, o întârziere la vamă a produselor și clientul s-a săturat să aștepte, s-a supărat, a cerut o rambursare și alte situații similare. În fiecare afacere sunt diferite și asta nu înseamnă că clientul este rău, ci doar că situația a fost așa.
- Dacă o companie decide să scrie o opinie negativă, merită să precizeze motivul și raționamentul și să lase o astfel de opinie în numele companiei și nu în mod anonim.
- Recenzile clienților se verifică de către moderatorii portalului.
Atenție: Comentariile despre clienți sunt legate de numărul de telefon. Prin urmare, atunci când se schimbă numărul de telefon al unui client, comentariile legate de numărul nou se afișează la acel număr nou.
Fila «Clientul a scris despre companie»
În fila «Clientul a scris despre companie» sunt afișate cele mai recente mesaje ale clientului despre companie, cu o evaluare a companiei.
Exportul de listă de clienți
Pentru a exporta lista dvs. de clienți într-un fișier xls, faceți clic pe butonul Export. Veți primi un e-mail cu un link pentru a descărca fișierul de export, iar în cabinetul dvs. va fi afișat un mesaj care va indica faptul că link-ul a fost trimis.