Pentru o analiză mai detaliată a eficacității site-ului dvs. web, puteți conecta în mod independent și gratuit statisticile externe de la Google Analytics cu site-ul web al companiei dvs.
Pentru a face acest lucru în cabinetul companiei dvs. accesați «Analiză - Instrumente de analiză web» și urmați instrucțiunile.
Avantajul statisticii externe
Ce înseamnă statistică externă? Cum funcționează Google Analytics 4?
Pe lângă statisticile interne pentru vizitele pe site-ul dvs. web, care sunt disponibile în panoul de control al companiei dvs., noi oferim la utilizatorii portalului posibilitatea de integrarea cu Google Analytics.
Google Analytics 4 sunt sisteme de analiză web simple, ușoare de utilizat și foarte puternice, care vor permite aflarea de informații detaliate despre vizitatorii site-ului dvs. web:
- datele despre acțiunile vizitatorilor pe site-ul web într-un singur loc;
- adâncimea de scroll;
- interacțiunea cu video;
- descărcarea de fișiere;
- clicuri pe linkuri externe;
- alți indicatori utili.
Google Analytics sunt servicii statistice care măsoară traficul pe site, analizează comportamentul vizitatorilor și eficiența campaniilor publicitare. Acest serviciu funcționează pe principiul contoarelor de internet - un cod instalat automat pe paginile site-ului dvs. web va înregistra fiecare vizită.
Configurarea statisticii externe Google Analytics
Pentru a utiliza Google Analytics, trebuie să obțineți un cod special și să îl introduceți în câmpul «Cod de urmărire». Puteți configura și conecta 2 versiuni de Google Analytics în cabinetul comerciantului:
- Universal Analytics - versiunea anterioară. Codul de urmărire este în formatul «RO-XXXXXXXXXXXXXXXXX-Y».
- Google Analytics 4 - noua versiune (lansată în octombrie 2020). Codul de urmărire este în formatul «G-XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX».
Important! Puteți utiliza amândouă versiunile odată. Datele pentru acestea vor fi colectate în paralel.
Utilizați instrucțiunile care se potrivesc companiei dumneavoastră:
- Configurați Google Analytics 4 (noua versiune este oferită în mod implicit atunci când o configurați pentru prima dată).
- Configurarea Google Analytics 4 dacă versiunea anterioară este deja configurată.
- Configurarea Universal Analytics, versiunea anterioară a Google Analytics.
Configurarea Google Analytics 4
Prima dată când configurați Google Analytics, vă fi oferită în mod implicit o nouă versiune de Google Analytics 4.
- Înregistrați-vă la Google Analytics. Accesați secțiunea de înscriere.
- Configurați profilul site-ului dvs. web în Google Analytics. Creați un profil de site web
Crearea unui profil de site web în Google Analytics
3. Copiați identificatorul de urmărire din fila «Cod de urmărire» din Google Analytics. Identificatorul este «G-XXXXXXXXXXXXXXXXX».
Identificatorul de urmărire pentru Google Analytics 4.
4. În cabinetul companiei dvs., introduceți codul copiat în câmpul Cod de confirmare pentru Google Analytics 4 din blocul «Conectare la Google Analytics».
Adăugați codul de urmărire în cabinetul comercial.
- Faceți clic pe butonul Salvare modificări.
Configurați Google Analytics 4 dacă aveți deja configurată versiunea anterioară
- Intrați în Google Analytics.
- Treceți la Admin și selectați «Upgrade to GA4» în câmpul « Resurce».
- Selectați « Începeți lucru» pentru a crea o nouă resursă.
- În fereastra suplimentară, faceți clic pe butonul «Creare resursă».
- Resursa a fost creată. Acum mergeți la «Stabilire etichetă», făcând clic pe secțiunea sau elementul relevant «Fluxuri de date».
- Selectați fluxul de date care specifică site-ul dvs. și faceți clic pe acesta.
- Copiați ID-ul indicatorului pentru Google Analytics 4 în formatul «G-XXXXXXXXXXXXXXXXXX».
- Introduceți codul copiat în codul de confirmare pentru Google Analytics 4 în caseta « Conectare la Google Analytics» din contul dumneavoastră.
- Faceți clic pe butonul Salvați modificările.
Configurarea Universal Analytics - versiunea anterioară a Google Analytics
Versiunea anterioară rămâne disponibilă pentru conectare. Puteți utiliza două versiuni în același timp, datele pentru acestea vor fi adunate în paralel. Pentru a conecta versiunea anterioară:
- Autentificați-vă la Google Analytics (dacă nu aveți un cont Google - creați un cont nou).
- Când creați un profil pentru site web (configurați o resursă) în Google Analytics, selectați câmpul « Arată setările avansate».
- Activați crearea resurselor Universal Analytics (versiunea anterioară a Google Analytics) prin selectarea comutatorului.
- Introduceți adresa site-ului dvs. web și selectați una dintre opțiuni - «Creați două tipuri de resurse Google Analytics 4 și Universal Analytics» sau «Creați doar resurse Universal Analytics».
- După ce v-ați creat profilul, copiați identificatorul de urmărire sugerat de Google Analytics. Identificatorul este «RO-XXXXXXXXXXXXXX-Y» pentru Universal Analytics și «G-XXXXXXXXXXXXXXXX» pentru Google Analytics 4.
- Introduceți codul copiat în câmpul Cod de confirmare din blocul «Conectare la Google Analytics» din contul dvs.
- Faceți clic pe Salvare modificări.
Important! Acțiunile curente sunt disponibile doar pentru administratorul site-ului web.
După finalizarea acestor pași, Google Analytics va începe să colecteze și să analizeze informații despre vizitele pe site-ul dvs. web. Toate statisticile Google Analytics vor fi disponibile a doua zi pe site-ul web al serviciului la adresa http://www.google.com/intl/ro/analytics.