Atunci când începeți o afacere online,este important să decideți ce fel de produs doriți să vindeți. Pentru a decide, veți avea nevoie de informații despre produsul în sine,despre piață și despre client. Înțelegerea a ceea ce trebuie să vă preocupe la început vă va ajuta să vindeți mai repede.să reduceți costurile și să evitați multe greșeli la început. Special pentru dumneavoastră, am adunat câteva sfaturi și întrebări importante la care ar trebui să găsești răspunsuri în orice situație. Nu uitați:nu există soluții universale-important este să nu le retați pe cele cu adevărat importante.
Piața
Dimensiunea nișei de piață poate fu atât un avantaj.cât și un dezavantaj. Este ușor să te "pierzi" într-o nișă largă, cu o gamă imensă de produse,iar în niele înguste s-ar putea să nu existe suficienți clienți. Utilizați Google Adwords pentru a determina volumul de căutări efectuate pentru cuvintele cheie. Câte persoane caută produse similare cu ale dumneavoastră?Cum le descriu aceștia?
Nivelul de concurență vă poate spune,de asemenea,multe. Dacă există o mulțime de vânzători pe segmentul-atunci există cerere,dar cu cât mai mulți vânzători, cu atât mai mult succesul dvs. va depinde de unicitatea ofertei dvs. De ce ar trebui să vă aleagă cumpărătorii pe dumneavoastră dintre numeroșii vânzători?
Motivele cererii pot afecta vânzările,chiar și pe termen scurt. Este cererea stabilă? Dacă cererea este în tendință- va rămâne în tendință în viitorul apropiat? Desigur,este posibil să faceți bani și pe produse a căror popularitate durează foarte puțin timp.Dar atunci trebuie să vindeți foarte mult.
Dinamica și natura cererii. Planificarea pentru bunurile sezoniere este diferența de atunci când cererea este regulată.În același mod,există o diferență între vânzarea unui articol complet și vânzarea de piese de schimb și articole consumabile:menținerea loialității clienților obișnuiți devine deosebit de importanță în acest caz. Aveți vreo idee despre cum vă puteți diferenția în acest caz sau în celălalt?Cum veți reuși să atrageți și să păstrați clienții?
Produs
Nu orice produs are sens să fie vândut online. Intrați în cel mai apropiat magazin,supermarket,chioșc și veți vedea un număr mere de produse care sunt mai ușor de cumpărat în afara magazinului online. Orice lucru care are o durată de valabilitate limitată;care este cumpărat de obicei "acum pentru acum" și nu tolerează termene de livrări lungi; orice lucru care este ieftin și cu o marjă de profit redusă este probabil nepotrivit pentru vânzare.
Dimensiunea, greutatea și robustețea mărfii. Cel mai ușor este să se lucreze cu mărfuri compacte,care au o greutate redusă și sunt suficient de rezistente pentru a fi depozitate și livrate și, prin urmare,costurile de transport și de asigurate împotriva riscului de deteriorare vor fi mai mici.
Reguli și restricții oficiale privind vânzarea de bunuri. Toți comercianții cu amănuntul sunt reglamentate de Legea privind protecția consumatorilor și de alte acte. Pentru unele bunuri (cum ar fi medicamentele sau produsele chimice), există restricții speciale. Acestea pot include interdicții privind vânzările private sau interdicții privind materialele din bunuri;necesitatea certificării unor cerințe speciale privind depozitarea și eliminarea etc. Obțineți în prealabil consiliere din partea avocaților și a autorităților de inspecție. Fiți conștienți de faptul că reglementările pot fi diferite în țara de origine și în țara de vânzare: ceea ce este permis "acolo" poate fi problematic "aici".
Găsiți furnizori buni. Lucrați cu același furnizor în funcție de bunăstarea acestuia?profitabil,dar de ce să vă puneți în situația de a fi nevoiți să plătiți prețul integral? Lucrați proactiv cu furnizorii dvs. și negociați termeni și condiții care să vă reducă costurile neprevăzute. În comerțul online.mărfurile sunt adesea preluate de anumiți clienți,iar aceștia pot refuza să cumpere. Veți putea să returnați bunurile nevândute? Schimbați un articol de calitate inferioară în garanție? Puteți cumpăra în loturi care au dimensiunea potrivită pentru comerțul dumneavoastră?
Preț și profit
Marjă mare "la început". Nu veți putea vinde mult deodată,așa că fie veți avea nevoie de resurse pentru a lucra în pierdere o perioadă(ceea ce este bine dacă vânzările sunt în creștere și există rezerve); fie ar trebui să alegeți un produs care să aducă un profit tangibil pentru fiecare unitate.
Investiția inițială în comerțul electronic este relativ mică. de obicei,este vorba de costul de achiziționare a primelor articole,care (cu prețuri corecte) ar trebui să se amortizeze. Dar acesta nu este singurul cost pe care îl veți suporta,motiv pentru care este atât de important să stabiliți corect prețurile.
Prețul produsului dvs. ar trebui să fie planificat de timp,cel puțin în termeni generali. Pe lângă costurile de achiziție a produselor, există costuri de transport,există taxe și impozite;există necesitatea de a depozita produsele,chiar dacă acestea sunt compacte și mici. Și,bineînțeles,există necesitatea de a face bani-este o afacere.
Găsiți un analog al produsului dvs. și căutați-l în achiziții. Calculați toate costurile pe parcursul călătoriei produsului de la producător la cumpărător,inclusiv câștigurile dumneavoastră. Punerea online a produsului dvs. costă,de asemenea,bani.În funcție de model,ar putea fi vorba de costurile site-ului web sau de taxe de listare,comisioane pe vânzări etc. Adăugați acum mai multe situații neprevăzute,stricăciuni și retururi,și puteți ajunge la un preț unitar aproximativ pentru o anumită condiție de achiziție.Acum verificați dacă puteți cumpăra deja bunuri identice mai ieftin sau în condiții mai bune de la alți vânzători?
Evitați o cursă a prețurilor. Dacă produsul dumneavoastră este prea standard și ușor de comparat cu alte produse,prețul ar putea rămâne cel mai important argument de vânzare. Cursa prețurilor reduce marjele de profit și "aruncă" de pe piață pe cei care nu reușesc să mențină afacerea la sau sub pragul de rentabilitate pentru o perioadă lungă de timp.
Cumpărător
Trebuie să vă cunoașteți bine clientul țintă. Și nu doar pentru că genul,vârsta și o serie de alți factori socio-demografici determină gusturile și capacitățile publicului dumneavoastră. De exemplu,este foarte posibil ca un adolescent să nu aibă un card de credit,persoanele în vârstă sunt mai puțin predispuse să caute online și preferă livrarea prin curier,unele produse sun adesea cumpărate de pe dispozitive mobile,etc.
Dumneavoastră
Deveniți un expert. Cu cât produsul este mai complex și mai avansat din punct de vedere tehnologic,cu atât mai mari sunt așteptările consumatorilor față de expertiza dumneavoastră. Este posibil să fiți deja un profesionist,dar dacă nu,învățați tot ce puteți despre produsul în sine,funcționarea sa,avantajele și dezavantajele sale.În acest fel,veți înțelege mai bine cum să vindeți produsul,iar clientul va avea toate motivele să aibă încredere în dumneavoastră.
Piața este în continuă schimbare. Chiar dacă ați adunat toate informațiile de la început și ați luat decizia ideală de a face comerț online,multe se pot schimba într-un timp scurt.Studiile de piață,cercetarea comportamentului consumatorilor,alegerea instrumentelor promoționale și evaluarea eficienței acestora,logistica și sistemele de plată,instrumentele de comerț electronic-aveți nevoie de toate aceste lucruri pentru a putea face bani. Nu neglijați informațiile care vă vor ajuta să găsiți noi oportunități pentru afacerea dumneavoastră.