Magazinul online este un site web pe care se vând produse prin internet. Acesta permite utilizatorilor online, în browserul lor, să formeze o comandă de achiziție, să aleagă metoda de plată și livrarea comenzii.
Fiecare magazin înregistrat pe portal corespunde unui magazin online cu o adresă atribuită automat. Pentru a vizualiza setările magazinului online, accesați «Setări - Magazin online».
Atenție! Funcționalitatea magazinului online este disponibilă doar pe o perioadă de testare și în pachetele de servicii plătite.
Primirea comenzilor și a mesajelor
Puteți activa sau dezactiva acceptarea comenzilor/mesajelor text făcând clic pe butonul comutator din partea stângă a blocului. Dacă comutatorul de primire a comenzilor este dezactivat, clienții dvs. nu vor putea cumpăra produsele dvs. din coșul de cumpărături, dar vor putea totuși să vă trimită un mesaj. Dacă comutatorul Acceptare mesaje este dezactivat, vizitatorii magazinului dvs. online nu vă vor putea trimite mesaje.
Puteți gestiona următoarele setări în blocul «Acceptare comandă»:
Buton de cumpărare - în mod implicit, toate produsele dvs. au un buton de cumpărare pentru a face o comandă. Acest indicator este dezactivat numai atunci când setarea «Acceptare comandă» este dezactivată.
Buton «Cumpără» pentru produsele de consum din portal: activarea acestui indicator va avea ca rezultat afișarea butonului Cumpără pe pagina produsului de consum din portal.
Atenție: butonul «Cumpără» nu poate fi dezactivat pe vendigo.ro pentru produsele din categoriile de consum. Lista categoriilor de consumatori.
Butonul de cumpărare rapidă pe portal: atunci când acest indicator este activat, butonul de cumpărare rapidă va fi afișat pe portal.
Butonul «Activează coșul de cumpărături mobil»: activarea acestui indicator permite clienților să vadă un coș de cumpărături complet funcțional și să introducă metoda de plată și de livrare atunci când plasează o comandă prin intermediul versiunii mobile a site-ului și portalului.
În blocul «Recepție mesaje» puteți activa primirea mesajelor de la cumpărători și chat-ul, ceea ce vă permite să comunicați cu cumpărătorii în timp real.
Activarea chat-ului pe portal - atunci când acest indicator este activat pe portal și în cabinetul companiei, este activată posibilitatea de a utiliza chat-ul. Atunci când salvați modificările și reîmprospătați pagina curentă sau treceți la alta, în colțul din dreapta jos al ferestrei va apărea o pictogramă de chat cu clienții. Vă rugăm să rețineți: Chat-ul înlocuiește funcția standard de primire. Dacă aceasta este activată, veți putea primi mesaje de la clienți doar prin chat.
Site-ul web al companiei
Pentru a permite clienților să plaseze comenzi în magazinul dvs. online, trebuie să verificați dacă comutatorul «Site web al companiei» este activat. Dacă trebuie să nu mai afișați site-ul web al companiei online, faceți clic pe comutator, iar magazinul online va fi dezactivat. Clienții dvs. vor putea plasa comenzi doar în magazinul dvs. online și vor primi un mesaj de eroare 404 la adresa magazinului dvs.
Câmpurile în cos de cumpărături
Pentru a face o comandă, clienții trebuie să introducă date obligatorii în câmpurile «Nume» și «Număr de telefon». Dacă aveți nevoie să primiți mai multe date de la clienți, puteți configura câmpuri suplimentare care vor fi afișate în coșul de cumpărături în timpul procesului de plată. Bifați căsuțele de lângă câmpurile de care aveți nevoie. Dacă bifați «Arată TVA,% în coșul de cumpărături», în coșul de cumpărături va fi afișată cota procentuală de TVA pe care ați specificat-o în câmpul de mai jos.
Atenție! Dacă este activat stegulețul «Nume», o factură pentru comandă va fi trimisă la adresa de e-mail a clientului. Dacă nu doriți ca o factură să fie trimisă, dezactivați acest indicator.
Valoarea minimă a comenzii
Dacă nu doriți să procesați o comandă cu o sumă minimă de comandă, puteți specifica o astfel de sumă în câmpul «Valoarea minimă a comenzii». Clienții cu sume mai mici vor primi un mesaj prin care li se va cere să selecteze mai multe articole pentru a crește valoarea comenzii pentru ca aceasta să fie acceptată și procesată.
Atenție: suma minimă a comenzii nu este luată în considerare în cazul achizițiilor efectuate cu ajutorul butonului «Sună-mă înapoi».
Cantitatea minimă de articole din comandă
Dacă doriți să procesați o comandă cu nu mai puțin de o anumită cantitate de produse, puteți specifica suma în câmpul «Cantitatea minimă de produse». Clienții care au comandat mai puțin de acest număr minim de produse nu vor putea trece la finalizarea comenzii.
Numărul minim de articole care trebuie comandate ia în considerare numărul total de articole, indiferent dacă este vorba de mai multe articole din același produs sau de produse diferite. Un articol cadou este luat în considerare ca un articol separat.
Această setare este luată în considerare atunci când comandați pe portal și pe site-ul web al companiei, în versiunile mobile ale portalului și ale site-ului web. În aplicația mobilă «Satu Cumpărături» această restricție nu este încă aplicată și va fi luată în considerare imediat ce aplicația va fi actualizată.
Vă rugăm să rețineți că veți putea să creați dvs. o comandă cu mai puține bunuri în cabinetul companiei, în aplicația mobilă «Cabinetul vânzătorului» sau folosind API.
Notificări de comandă
Puteți configura notificări care să fie trimise prin e-mail clienților dvs. după ce aceștia își fac comanda. Analizați fezabilitatea operațiunilor cu stegulețele înainte de a le activa/dezactiva, pentru a fi mai bine informați sau asociați cu spam din partea dvs. din cauza cantității de e-mailuri privind comenzile și mesajele.
Stegulețul «Notificare clienți despre modificările în starea comenzii» permite ca toate modificările privind starea comenzii să fie trimise clienților. În cazul în care caseta de selectare este dezactivată, clienților dumneavoastră li se va trimite doar o singură notificare cu privire la comanda lor.
Caseta de selectare «Conținutul mesajelor» include informații complete despre comenzi și mesaje.
Caseta de selectare «Redirecționarea notificărilor către e-mailul principal» va include un duplicat al tuturor notificărilor trimise către e-mailul principal.
Personalizarea câmpurilor în PDF
Puteți personaliza câmpurile suplimentare care vor fi afișate la imprimarea și descărcarea comenzii în format PDF: informații despre vânzător, fotografia produsului, nota de comandă, informații despre client, informații despre expediere și plată, comentarii despre comanda clientului.
Vă rugăm să rețineți că, dacă debifați toate opțiunile pe care le-ați selectat, în PDF vor fi afișate doar numărul și data comenzii, lista produselor din comandă și suma totală.
Atenție: informațiile despre vânzător vor include o adresă de e-mail. Dacă vânzătorul este o persoană juridică, atunci denumirea juridică a companiei va fi afișată în secțiunea Informații despre comerciant din Documentele de înregistrare, în câmpul Denumirea completă a persoanei juridice. În caz contrar, se afișează denumirea societății din secțiunea «Compania».
Mesageri în comenzi
Pentru a vă facilita lucrul cu comenzile și comunicarea cu clienții, puteți activa chat-ul cu clienții în mesageri din pagina de comandă. Dacă faceți clic pe orice messenger din pagina comenzii, se va deschide imediat o fereastră de chat pentru cumpărător în messenger. Acest lucru poate fi implementat atât în versiunea web, cât și în versiunea instalată a messengerului pe dispozitivul dvs.
Atenție! Mesagerul se deschide sub contul utilizatorului care este logat în messenger (nu în cabinet).
În cazul în care comerciantul nu utilizează messenger sau oricare dintre cele specificate, le puteți dezactiva în cabinet la «Setări - Magazin online».