Importul de bunuri și servicii pe site-ul web al companiei și pe portal,precum și exportul de pe site și de pe portal se pot face în format foaie de calcul Excel,format XLS,XLSC sau format de fișier CSV(a se vedea mai jos pentru o descriere a acestui format de import/export).
Cum să efectuați un import de succes?
Sfaturi pas cu pas pentru un import corect:
Cum se face exportul?
Pentru a afla cum să exportați produse de pe site-ul web al companiei dvs., consultați documentul Exportați produse și grupuri de produse.
Importați și exportați formate XLS/XLSX și CSV
Atenție!
- Formatul de fișier de import și export este același ca pentru XLS, XLSX sau CSV și este descris mai jos.
- Fișierul de import/export în format XLS, XLSX conține două file - "Export Products Sheet" (fișa de export a produselor) (descrierea produselor propriu-zise) și "Export Groups Sheet" (fișa grupurilor de produse) (descrierea structurii grupurilor de produse).
- Fișierul de import/export în format CSV conține doar o singură filă.
- Pentru ca importul să se realizeze cu succes, trebuie să completați toate câmpurile obligatorii din fișierul de import, iar în fila "Export Groups Sheet" trebuie să specificați structura corectă a grupurilor companiei.
- Primul rând al tabelului din fișierul de import trebuie să conțină întotdeauna titlurile de câmp prezentate mai jos (coloana Field Name din tabel).
- Fiecare rând al fișierului de import din fila "Export Products Sheet" (Fișa de export a produselor) conține o descriere a unui singur produs sau serviciu.
- Toate câmpurile obligatorii ("Nume articol", "Descriere", "ID produs") trebuie să fie completate în tabel.
Bunuri și servicii: fila "Export Products Sheet" (Fișa produselor de export)
Denumirea câmpului | Format de date | Valoare Descriere |
Codul produselor | un șir până la 25 de simboluri | Codul articolului (numărul de referință) este necesar pentru căutarea rapidă și comodă a articolului necesar pe site-ul web al companiei și în cabinetul personal al clientului. Lungimea articolului este de 25 de simboluri (cifre, chirilice, latine, semnele "-", "_", ".", "/" și spațiu). |
Denumirea postului | un șir de până la 100 de simboluri |
Numele unui produs sau serviciu. Câmpul este obligatoriu. |
Interogări de căutare | un șir de până la 255 de simboluri |
Search queries se utilizează pentru a căuta în catalogul portalului. Acesta este un câmp obligatoriu. Conține interogările de căutare pentru poziția listată, separate prin virgule (max. 255 de simboluri). Lungimea fiecărui cuvânt nu trebuie să depășească 50 de caractere. |
Description | șir de până la 12160 de simboluri |
Descrierea produsului sau serviciului. Câmp obligatoriu. |
Tipul de produs | șir de până |
Acest câmp definește dacă produsul este de tip angro, cu amănuntul sau serviciu. Pentru o determinare corectă, se recomandă să se introducă un nume de categorie și apartenența mărfurilor. r - bunurile sunt vândute numai cu amănuntul w - bunurile sunt vândute numai cu ridicata u - bunurile sunt vândute atât cu ridicata, cât și cu amănuntul s - serviciu |
Preț | număr | Prețul unui produs sau serviciu |
Preț de la | șirul | Acest câmp definește dacă unui produs i s-a atribuit sau nu un "preț de la". Acceptă una dintre cele două opțiuni:
1) + - "Prețul de la" a fost stabilit; 2) - nu s-a stabilit niciun "preț de la". |
Valută | șirul |
Moneda, unitatea monetară a prețului UAH | USD | EUR | EUR | CHF | RUB | GBP | JPY | PLZ | altul | BYN | KZT | MDL | p | rub | dol | $ | tg |
Unitate de măsură | șirul |
Unitate de măsură 2 g | 5 g | 5 g | 10 g | 50 g | 50 g | 100 g | 10 cc | 10 buc | 10 buc | 20 buc | 50 buc | 100 buc | fiolă | cutie | blister | bobină | bobină | bobină | găleată | watt | găleată | găleată | plecare | ga | gigacalorie | an | g/mp m | dal | zi | zi | doză | unitate | kW | canistră | canistră | carate | dm pătrat | cm pătrat | picior pătrat | sfert | kg | kg/mp | km | set | cutie | cbdm | cbm. l | foaie | m | mw | lună | pungă | minut | ml | mm | bobină | set | săptămână | număr | obiect | palet | pereche | lot | pkg | unitate m | semestrial | unitate de păsări | zbor | rolă | secțiune | cuvânt | cm | tură | sot | pagină | zi | t.o.w. | t/km | tabletă | circulație | mii | unu | tub | pachet | serviciu | flacon | oră | persoană | tub de seringă | curte | ladă |
Cantitatea minima pentru comanda | număr | Cantitatea minima pentru comanda |
Preț cu ridicata | număr | Prețurile cu ridicata separate prin punct și virgulă ― ';' |
Comanda minima en-gros | număr | Cantitatea minimă de comandă corespunzătoare prețurilor cu ridicata este de asemenea separată prin „;” |
Cantitate | număr | Folosit pentru a indica soldul mărfurilor din stoc |
Link imagini | șirul |
Link către imaginea de pe Internet (URL). Pot exista mai multe link-uri. Trebuie să fie separate prin virgule cu un spațiu (exemplu: http://example.com/box.gif, http://example.com/box-foto2.gif). Prima imagine din listă este considerată cea principală și va fi afișată în catalog. Vă rugăm să rețineți: puteți importa imagini din Google Drive. Pentru a face acest lucru, trebuie să acordați acces la fișierul imagine la adresa import@satu-kz-1495557377495.iam.gserviceaccount.com. |
Disponibilitate | șirul |
Disponibilitatea mărfurilor în stoc "+" - în stoc "-" - în afara stocului "&" - așteptat "@" - serviciu cifră, de exemplu "9" - numărul de zile pentru livrare dacă articolul este în stoc Important: Dacă acest câmp este gol, statutul produsului dvs. va deveni "Stoc epuizat". În cazul importului de produse cu stoc zero - statutul va fi "Stoc epuizat". |
Reducere | Număr pozitiv sau număr cu % | Dacă produsul are o reducere, acest câmp indică suma sau procentul reducerii. Exemplu: 12,5, 30%. |
Perioada de reducere de la | Data | Data de începere a reducerii |
Reducere valabilă până la | Data | Data de expirare a reducerii |
Eticheta | șirul | Dacă coloana "Eticheta" este completată în fișier, valoarea sa va fi întotdeauna actualizată, chiar dacă setarea “Actualizare forțată"" nu este setată. |
Producător | șir de până la 255 de simboluri |
Marca, marca comercială sau numele producătorului sub semnătura căruia sunt fabricate mărfurile (este posibilă valoarea "Producție proprie"). Numele producătorului este importat în descrierea produsului în câmpul "Producător". Atenție! Producătorul pe care l-ați introdus va fi importat dacă este listat în baza de date a producătorilor din portal. Puteți verifica dacă producătorul este disponibil sau puteți adăuga unul nou, în timp ce adăugați/editați produsul. |
Țara producătorului | șir de până la 255 de simboluri |
Se importă în descrierea caracteristicilor mărfurilor, câmpul „Țara de origine” |
Antet HTML | șir de până la 250 de simboluri |
Antetul HTML al setărilor SEO pentru produse |
Cuvinte cheie HTML | șir de până la 250 de simboluri |
Cuvinte cheie HTML pentru setările SEO pentru produse |
Prezent | șirul |
Numerele rândului din dosarul curent al acelor bunuri care sunt cadouri. Numerele sunt separate prin punct și virgulă (de exemplu, 3;4). Ele pot fi indicate nu numai pentru produsul principal, ci și pentru soiuri. |
Legate de | șirul |
Numerele liniilor din fișierul curent ale acelor produse care sunt înrudite.Numerele sunt indicate cu punct și virgulă (de exemplu, 3;4). Poate fi specificat nu numai pentru produsul principal, ci și pentru soiuri. |
ID_Cadouri | șirul |
ID-ul articolelor care sunt cadouri. Numerele sunt separate prin punct și virgulă (de exemplu, 1095011184; 655298076). Dacă setarea „Exportați cadouri” este setată în timpul exportului, atunci acest câmp are prioritate. Dacă nu este specificată nicio valoare în acest câmp, cadourile sunt preluate din câmpul „Cadouri” conform numărului rândului din dosar. Ele pot fi indicate nu numai pentru produsul principal, ci și pentru soiuri. |
Număr grup | număr |
Vă permite să plasați un articol într-un anumit grup pe site-ul dvs. web. |
Numele grupului | Un șir de până la 255 de simboluri |
Numele unui grup de produse/servicii. Acest câmp nu este importat atunci când se încarcă fișierul pe site-ul web al companiei |
Adresa subdiviziunii | șirul |
Adresa subsecțiunii din catalog. De exemplu, pentru laptopuri: http://vendigo/laptopuri. Pentru comoditate, puteți utiliza căutarea sau rubricatorul și să selectați secțiunea finală a produsului |
Posibilități de aprovizionare | număr |
Posibilități de livrare a mărfurilor |
Termen de livrare | șirul |
Perioada de măsurare a cantităților de livrare posibile zi | săptămână | lună | trimestru | an |
Metoda de ambalare | linie de până la 500 de simboluri |
Metoda de ambalare |
Note personale | șirul |
Note personale separate prin virgulă |
Produsul de pe site | șirul |
Adresa produsului pe site-ul web al societății |
Codul etichetei_(GTIN) | șirul |
Codul internațional GTIN (GTIN) pentru feed-ul Google Merchant Center |
Numărul dispozitivului (MPN) | șirul |
Numărul unic (de catalog) al dispozitivului (MPN) pentru feed-ul Google Merchant Center |
ID-ul produsului | Șir de până la 255 de simboluri |
Identificatorul este necesar pentru asocierea unică a produsului din fișierul de import cu același produs de pe site-ul web Merchant Center. Poate conține caractere și numere. Câmp obligatoriu. |
Identificator unic | Număr pozitiv |
Identificatorul unic al produsului este o informație proprie folosită pentru a identifica un produs sau un serviciu exclusiv pe portalul nostru. Acest identificator este completat automat la export și nu trebuie modificat manual. Valoarea identificatorului unic este un număr care poate fi găsit în link-ul produsului pe portal sau pe site-ul web al companiei. |
Identificatorul subdiviziunii | Șirul de caractere |
Informații tehnice despre identificatorul subcategoriei. Nu se recomandă să modificați niciodată acest parametru. Acest parametru este completat automat la exportul de date din sistemul nostru. |
ID de grup | Șirul |
Informații tehnice despre identificatorul grupului de produse din sistemul dumneavoastră. Indică categoria de produse/servicii pe site-ul web extern al companiei dumneavoastră sau într-un alt sistem (de exemplu, Yandex.Market). Utilizat în sistemul de import din fișiere XML și YML. Acest câmp va fi utilizat atunci când descărcați datele din catalogul portalului și le importați înapoi în sistemul dvs. |
ID-ul grupului de soiuri | șirul |
Parametrul ID grup de soiuri este ID-ul soiului de produs, de exemplu. un număr unic care este folosit pentru etichetarea produselor cu soiuri. Toate produsele cu același număr „ID-ul grupului de soiuri” și completate în câmpurile „Numele caracteristicii” și „Valoare caracteristicii” sunt considerate a fi soiuri de produse. Primul articol din listă este elementul principal. Este necesar să se creeze soiuri pe baza caracteristicilor completate ale produsului principal. Și pe baza caracteristicilor complete ale produsului principal, se construiesc soiuri. Deoarece produsul principal este unul dintre soiuri și câmpurile „Numele caracteristicii” și „Valoarea caracteristicii” trebuie completate. Valorile caracteristice pe care sunt construite soiurile trebuie să fie unice pentru fiecare soi și marfă principală. |
Denumire Caracteristici | șirul |
Numele caracteristicii portalului produsului din categoria în care este plasat produsul sau numele unei caracteristici personalizate. Puteți copia numele exact al caracteristicii categoriei din caseta "Caracteristicile portalului" de pe pagina de adăugare/editare a produsului sau accesând categoria corespunzătoare de pe portal: a se vedea un exemplu. Un exemplu de denumire a unei proprietăți de portal pentru un produs din categoria "Scaune de calculator":Număr de roți. Pentru a adăuga mai multe caracteristici, copiați de mai multe ori această coloană împreună cu coloanele "Dimensiune caracteristică” și "Feature “Valoare caracteristică”. Ordinea caracteristicilor este irelevantă (caracteristicile portalului pot merge împreună cu caracteristicile utilizatorului). Atenție! În fișierul de import, coloanele de descris “Denumirea caracteristiciiere ale fiecărei caracteristici individuale trebuie să urmeze întotdeauna această ordine: "", "Feature Measurement", "Feature Value". Notă: Formatul de import al caracteristicilor descris în aceste instrucțiuni este cea de-a treia versiune. Portalul acceptă compatibilitatea retroactivă a formatelor de import - caracteristicile descrise în fișierul de import într-unul dintre formatele anterioare vor fi importate cu succes. Cu toate acestea, exportul de caracteristici se face întotdeauna în noul format descris aici. Vă recomandăm să descrieți întotdeauna caracteristicile în fișierul de import în conformitate cu aceste instrucțiuni. |
Caracteristicile valorii | șiruri |
Valoarea caracteristicii portalului pentru categoria de produse selectată sau valoarea unei caracteristici personalizate: a se vedea exemplul. Valoarea caracteristicii poate fi simplă sau plurală. Un exemplu de valoare multiplă a caracteristicii "Material carcasă": aluminiu, plastic; pentru caracteristica "Standard de comunicare": GSM, CDMA, EDGE. Valorile caracteristicilor multiple din fișierul de import sunt separate prin simbolul "|". Exemplu: "Aluminium|Plastic" sau "GSM|CDMA|EDGE" (nu este nevoie de ghilimele în fișierul de import). Pentru a adăuga mai multe caracteristici, copiați această coloană împreună cu coloanele "Caracteristici de nume " și " Caracteristici de măsurare” de mai multe ori. Ordinea caracteristicilor este irelevantă (caracteristicile de categorie pot merge împreună cu caracteristicile utilizatorului). Atenție! Coloanele de descriere ale fiecărei caracteristici individuale din fișierul de import trebuie să urmeze întotdeauna această ordine:„Numele caracteristicii”, „Măsurarea caracteristicii”, „Valoarea caracteristicii”.
|
Vă rugăm să rețineți: pot exista mai multe blocuri de caracteristici („Nume caracteristic”, „Măsurare caracteristică”, „Valoare caracteristică”) pentru fiecare caracteristică a produsului. Ordinea blocurilor nu este importantă. Vă recomandăm să plasați blocurile de caracteristici în ultimele coloane ale fișierului.
Grupuri: fila "Export Groups Sheet"
Denumirea câmpului | Formatul datelor | Descrierea valorii |
Numărul grupului | Număr | Numărul unui grup de produse/servicii de pe site-ul web al întreprinderii. |
Numele grupului | Un șir de până la 255 de simboluri | Numele grupului de produse/servicii |
ID-ul grupului | Număr | Identificatorul extern al unui grup de produse/servicii |
Numărul unui părinte | Număr | Numărul grupului părinte din care face parte acest grup de produse/servicii. În cazul în care părintele acestui grup este un grup rădăcină, acest câmp trebuie să fie gol. |
Antet de grup HTML | Linie de până la 250 de caractere | antet HTML pentru setările SEO de grup Grupul de setări SEO al grupului este disponibil dacă aplicația "Setări SEO" este activată. La import, valorile setărilor SEO ale grupului sunt actualizate numai dacă sunt completate câmpurile. În cazul în care câmpurile sunt goale la import, valorile grupului de setări SEO nu sunt actualizate. La export, aceste câmpuri sunt încărcate numai dacă sunt specificate setări personalizate. Cu setările implicite, câmpurile vor fi goale. Dacă toate câmpurile SEO sunt specificate și îndeplinesc cerințele, atunci setarea "Utilizați setările personalizate” va fi setată automat. Dacă toate câmpurile nu îndeplinesc cerințele sau nu sunt specificate, atunci se va seta setarea "Valori implicite după șablon". |
Descrierea HTML a grupului | Linie de până la 250 de simboluri | Descriere HTML pentru setările SEO |
Cuvinte cheie HTML pentru grup | un șir de până la 250 de simboluri | Cuvinte cheie HTML pentru setările SEO ale grupului |