Pentru unii atreprenori aspiranți la comerțul electronic, buletinele de știri prin e-mail sunt ceva ce poți face în mor dezidual. Alți antreprenori nu fac distincția între email marketing și spam. De fapt, email marketingul este un instrument puternic de vânzare.
1 De ce e-mailingul este marketingul viitorului
Voi începe cu câteva date interesante despre marketingul prin e-mail. Toate acestea fapte sunt preluate din studiile de piață din SUA, așa că vă recomand să le tratați ca pe nișe tendințe, trenduri-care sunt deja un vector de dezvoltare a pieței interne,dar care nu au devenit încă valori care să reflecte realitățile noastre.
- Fapt1: 77% dintre consumatori preferă e-mailul ca fiind cel mai bun canal de permission marketing. Cu alte cuvinte,din fiecare sută de consumatori care sunt de acord ca o companie so comunice cu el în viitor, 77% preferă e-mailul în locul apelurilor telefoanece, SMS-urilor sau a știrilor dintr-un grup de pe o rețea socială sau a materialelor tipărite în cutia poștală.
- Fapt 2: Există o creștere de 3-5% a livrabilității e-mailurilor atunci când se curăță lista comunicarea companiei de peste un an. Există un termen de marketing "îmbătrâinirea bazei-atunci când adresele își pierd relevanța: oamenii își schimbă locul de muncă, primesc căsuțe poștale noi, nu le mai folosesc pe cele vechi. Sarcina unui specialist în marketing prin email este de curăța baza de date, de adresele inactive.În acest fel. ratingul de expeditor cu serviciile de e-mail va crește-și,prin, urmare, capacitatea de livrare a căsuței de primire ca crește.
- Fapt 3: 60% dintre marketerii chestionați consideră că email-marketing este o activitate cu un ROI pozitiv. Acest acronim înseamnă return on Investment, sau ROI (cu alte cuvinte: câți bani face fiecare dolar investit). ROI se calculează astfel: costul de producție se scade din venituri, rezultatul se împarte la valoarea investiției și se inmulțește cu 100%. Așadar, ROI pentru email marketing este rareori negativ. Excepțiile de la această regulă apar, de obicei, doar atunci când folosiți acest canal de comunicare în mod nechibzuit și faceți o serie de greșeli de marketing.
- Fapt4: 66% dintre cumpărătorii online fac achiziții ca urmare a acestei comunicări.
- Fapt 5: 56% dintre întreprinderi au planificat să își mărească bugetele de marketing beta în anul următor.
- Fapt 6: 40% dintre marketerii b2b au raportat lead-uri de înaltă calitate generate de email marketing.
- Fapt 7: 64% dintre oameni iau decizia de a citi un e-mail pe baza subiectului declarat.
2 Emailing vs spam
Între aceste fenomene există mult mai puține lucruri în comun decât ar putea părea la prima vedere: de fapt, doar canalul de comunicare: e-mailul. Diferențele sunt importante.
- Definiția din dicționar a spam-ului este "trimiterea în masă de e-mailuri către destinatari care au fost de acord să le primească". În schimb, marketingul prin e-mail este definit ca fiind trimiterea de e-mailuri doar către destinatarii care au optat ei înșiși pentru acest lucru. Utilizatorul se poate abona online prin intermediul unor formulare speciale de înregistrare separate. Există,de asemenea,metode offline-de exemplu, completarea unor formulare pe hârtie. În orice caz, o filosofie de bază a marketingului prin e-mail este aceea de a cere consimțământul și de a obține în orice caz, cel mai important principiu filosofic în marketingul prin e-mail este să ceri consimțământul destinatarului și să obții acordul acestuia pentru a-i trimite e-mailuri, cu respectarea tuturor cerințelor legale.
- Pe lângă consimțământul destinatarului, email marketing diferă de spam prin modul în care sunt colectate datele de contact.În primul caz, utilizatorii își furnizează adresele de e-mail special pentru trimiterea de mesaje, în cel de-al doilea caz, spammerii găsesc singuri și fără scrupule adresele de e-mail ale destinatarilor. Spammerilor, spre deosebire de comercianții de e-mail, nu le pasă de legalitatea și etica comunicării.
__________________________________________________________________
40% DINTRE AGENȚII DE MARKETING AU RAPORTAT RATE DE CONVERSAȚIE RIDICATE DE LA E-MAILURILE DE MARKETING PRIN E-MAIL CĂTRE SITE-URILE LOR COMPANIEI.
- În marketingul prin e-mail există un mecanism de excludere ebligatorie. De semenea,un profesionist în marketing prin e-mail ar trebui să includă un motiv pentru primirea corespondenței-de exemplu,"primiți acest e-mail pentru că sunteți un utilizator înregistrat al unui astfel de serviciu". Spammerii nu pun nici una dintre aceste informații și nici altele în mesajele lor.
- Cei care se ocupă cu marketingul prin e-mail nu trimit e-mailuri calnic (excepție fac portalurile de cupoane și cluburile de cumpărături care oferă noi reduceri în fiecare zi) și nu repetă e-mailuri de același tip. Spammerii tind să trimită e-mailuri cu o frecvență ridicată-și adesea complet identice.
____________________________________________________________________
60% DINTRE COMERCIANȚI AU DECLARAT CĂ FIECARE DOLAR CHELTUIT PE MARKETING PRIN E-MAIL GENEREAZĂ MULT MAI MULT DE DOLAR ÎN VENITURI PENTRU COMPANIE
- Conținutul unui e-mail profesionist de marketing prin e-mail corespunde exact cu subiectul declarat, taxele se potrivesc cu hyperlink-urile și bannerele din e-mail, iar adresa expeditorului are un domeniu clas descifrabil (cum ar fi serviciu de e-mail al magazinului), nume de expeditor recunoscut. Această adresă și acest nume nu se schimbă de la un e-mail la altul. E-mailurile spam au, de obicei, fenomene opuse:nume de expeditor și subiect "strâmb", anti-promoție,publicitate pentru produse ilegale și phishing pentru a obține informații confidențiale de la destinatar.
3 Etapele marketingului prin e-mail
Marketingul profesional prin e-mail este o muncă minuțioasă,care constă în astfel de faze majore:
- Colectarea contractelor. Este foarte ușor în cazul magazinelor online-dar poate fi destul de complicat în cazul altor afaceri,
- Elaborarea obiectivelor mailingului. Scopul mailingului poate fi creșterea vânzărilor sau poate fi, de exemplu, creșterea notorietății mărcii. Tipul de mailuri,conținutul și designul acestora vor depinde de alegerea obiectivelor.
- Planificarea conținutului mailurilor dumneavoastră.
- Conceperea scrisorilor. Inclusiv exersarea redării corecte a acestora în diferite browsere, clienți mobil și agregatori de mesaje primite.
- Segmentarea bazei de adrese. Aceasta se realizează cu ajutorul tehnicilor profesionale de analiză de marketing - analiza cluster, analiza de cohortă și analiza RFM (Recency-Frequency-Monetary)(vechimea achizițiilor, frecvența achizițiilor, valoarea totală a achizițiilor.) În viitor ,intenționăm să dezvoltăm personalizarea în masă a e-mailurilor-crearea mai multor subseturi ale unui e-mail pentru diferite grupuri de destinatari.
- Automatizarea buletinelor informative. Inclusiv filtrarea automată a e-mailurilor pe baza segmentării.
- Lansarea rezultatelor: citiri, click-uri, conversii, feedback.
4 Ce trebuie să iau în considerare la crearea unei liste de corespondență?
Numele expeditorului și linia de subiect
Primul lucru la care destinatarul va fi atent într-un serviciu de e-mail este numele expeditorului. Numai pentru această informație, multe e-mailuri pot fi tratate ca spam sau gunoi de către oricare dintre noi. Prin urmare, utilizați, un nume sau un nume de companie sau o marcă recunoscută-mai degrabă decât, de exemplu, o frază publicitară atrăgătoare ca "nume al expeditorului".
Există patru principii de bază atunci când vine vorba de subiectul unui e-mail:
- Primul este atractivitatea: Va fi linia subiectului dvs, vizibilă într-o cutie poștală plină?
- În al doilea rând, simplitatea: Va înțelege clientul formularea din linia de subiect?
- În al treilea rând-claritate: Va înțelege clientul exact despre ce este vorba în e-mail din linia de subiect?
- În al patrulea rând, unicitatea: Va fi subiectul interesant și neobișnuit pentru client?
Butonul final sau link-ul cu un apel la acțiune
În cazul în care un client nu a dat clic pe linkurile și bannerele către paginile produselor sau serviciilor dumneavoastră, butonul sau link-ul final cu apel la acțiune de la sfârșitul e-mailui va determina dacă acesta va da sau nu clic pe site-ul dumneavoastră. Acesta este motivul pentru care este atât de important să scrieți un apel la acțiune eficient. Vă sfătuiesc să fie scurt,clar și întotdeauna la infinitiv-de exemplu: "vedeți toate produsele", "participați la acțiune", "cumpărați".
Pagina de aterizare,landing page
În cele de urmă,o pagină de destinație dintr-o listă de corespondență-ar trebui să fie o subpagină care a fost dezbrăcată de tot conținutul străin și care se concentrează în întregime pe motivarea rapidă a clientului pentru a face acțiunea pe care o doriți. Lenghiile orare sunt create și concepute special pentru campaniile de mailing. În cazul în care nu a fost creată o astfel de pagină,cel mai bine este să direcționați utilizatorii către subpagini cu grupuri de produse pe care le-ați preselectat (de exemplu,produse cu prețuri reduse temporar), care fac obiectul scrisorii.
Folosiți marketingul prin e-mail în mod profesionist și veți obține profit!
LEAD AGENCY, MARKETING DE FIDELIZARE, CARTEA ALBĂ A COMERȚULUI ELECTRONIC, MARKETING PRIN E-MAIL