Rețineți: Secțiunea este afișată dacă aplicația "Setări SEO" este activată. Vă rugăm să consultați documentul "Aplicația "SEO-Settings" pentru detalii.
Referințe încrucișate
Setarea "Referințe încrucișate" recunoaște mențiunile grupurilor de produse care apar în textul site-ului dvs. (în descrierile produselor, articole, știri și alte pagini) și adaugă automat linkuri la aceste denumiri pentru a trece la grupul de produse specificat.
Pentru a o activa, faceți click pe comutator și salvați setările.
Modificările vor apărea în textul website-ului dvs. în termen de 24 de ore de la activarea acestei setări.
Oglinda site-ului
Ce este un "site oglindă"?
O oglindă a site-ului principal este un alt site care conține o copie integrală sau parțială a acestui site.
De ce ar trebui configurat un site oglindă?
De cele mai multe ori, o oglindă a site-ului principal este configurată din următoarele motive:
1. Pentru a distribui sarcina pe server, dacă site-ul are un trafic ridicat sau conține fișiere voluminoase pentru descărcare. Oglinzile reduc sarcina pe fiecare dintre aceste servere.
2. Din motive de securitate, pentru a păstra informațiile în siguranță. În cazul în care integritatea informațiilor de pe site-ul principal este compromisă, o oglindă va conține date neschimbate.
3. Pentru a asigura accesul neîntrerupt la paginile site-ului. O oglindă asigură disponibilitatea datelor în timpul operațiunilor de întreținere a site-ului principal.
4. În cazul în care același site ar trebui să aibă mai multe "puncte de intrare" - denumiri de domenii. De exemplu, dacă produsele unei companii trebuie să fie accesibile atât prin denumirea companiei, cât și prin denumirea mărcii (producătorul produselor). În acest caz, este nevoie de mai multe variante ale URL-ului site-ului.
De obicei, oglinzile sunt stabilite de administratorii site-ului și sunt determinate de motoarele de căutare prin compararea conținutului paginilor de pe un site cu conținutul unui alt site. Site-urile trebuie să aibă aceeași structură (un site cu adresa site1.com/page.html și celălalt cu adresa site2.com/page.html). În general, un site poate avea mai multe oglinzi. Robotul de căutare "lipește" oglinzile între ele atunci când le indexează, adică doar un singur site - oglinda principală - participă la căutarea pe internet.
Configurarea unui site oglindă
Deoarece motoarele de căutare au algoritmi speciali pentru detectarea conținutului duplicat, site-ul oglindă trebuie să fie configurat în mod special, altfel motoarele de căutare pot marca un astfel de conținut duplicat ca fiind neunic și îi pot scădea clasamentul în rezultatele căutării.
Pe VendiGo.ro site-ul oglindă poate configura doar un alt site de pe portal. Adică, trebuie să aveți mai multe conturi înregistrate pe VendiGo.ro, pentru a utiliza serviciul de configurare a unui site oglindă. Pe VendiGo.ro nu este posibilă configurarea unui site oglindă extern.
Pentru a configura o oglindă pentru site-ul principal al companiei dvs:
1. Accesați cabinetul companiei pentru a cărei pagină web doriți să creați o oglindă.
2. În secțiunea "Instrumente Webmaster și SEO -> Referințe încrucișate și site-ul oglindă", adăugați adresa site-ului oglindă în câmpul Denumirea domeniului site-ului principal.
3. Faceți click pe butonul Salvați modificările.
Specificați adresa site-ului oglindă principal
Astfel, în fișierul "robots.txt" al site-ului principal va fi adăugată directiva "Host" cu denumirea domeniului pe care ați specificat-o mai sus. Pentru a elimina site-ul oglindă, ștergeți acest câmp și faceți click pe Salvați modificările.
Site-ul oglindă și transferul de conținut către noul site (301 redirect)
Atunci când mutați complet conținutul site-ului pe un alt domeniu, de obicei este necesar să configurați o redirecționare specială a serverului pentru a evita "întreruperea" indexării produselor. Această setare este diferită de cea a site-ului oglindă. În acest caz, trebuie configurată o redirecționare a serverului (server redirect, 301 redirect sau "301 Permanent Redirect") de la paginile vechiului site la paginile noului site. Astfel, la introducerea adresei vechiului domeniu, utilizatorul este redirecționat automat către adresa noului site.
Pe portal, o astfel de redirecționare este creată automat atunci când modificați adresa site-ului (schimbarea denumirii domeniului) în "Gestionarea site-ului -> Denumirea domeniului". Prin urmare, atunci când schimbați denumirea site-ului, nu trebuie să vă faceți griji că produsele dvs. sunt disponibile la vechea adresă. După schimbarea adresei site-ului, adresele vechi ale produselor vor fi valabile pentru încă 30 de zile. În această perioadă, motoarele de căutare vă vor re-indexa produsele pe noul domeniu, astfel încât nu veți pierde clienții care vă caută produsele prin intermediul căutărilor pe internet.