Mai jos este prezentată o listă de greșeli frecvente comise cu modulul SEO. Vă rugăm să urmați recomandările prezentate aici pentru a evita reducerea eficienței site-ului companiei dvs.
1. Text identic în titlul (Title) și în descrierea (Description) paginilor
Asigurați-vă că adăugați texte diferite pentru Titlul și Descrierea paginilor dvs. Textele identice nu vor oferi un avantaj suplimentar în motoarele de căutare. Rețineți întotdeauna că textul de Descriere (Description) este folosit de motoarele de căutare pentru a le spune utilizatorilor de ce ar trebui să facă click pe link și să ajungă la pagina dvs. Titlul paginii trebuie să intereseze, iar descrierea trebuie să convingă. Textul descrierii nu trebuie să repete niciodată denumirea titlului.
2. Apel la acțiune în titlu (Title)
Nu începeți titlurile paginilor cu cuvinte care îndeamnă cumpărătorii la acțiune, de ex: "cumpărați", "alegeți", "comandați", etc. A începe o propoziție cu astfel de cuvinte (inclusiv în Titlu) este incorect din punct de vedere lingvistic. Motoarele de căutare pot coborî în rezultatele căutării site-ul și/sau pagina care conține astfel de titluri. De asemenea, nu se recomandă utilizarea unor astfel de cuvinte la începutul descrierii unei pagini. Cuvintele care îndeamnă clienții la acțiune pot fi folosite în textul descrierii produsului, precum și în textul Titlului. Un exemplu de utilizare corectă a astfel de cuvinte: "Set de ceai - cumpărați în Minsk la cel mai bun preț în magazinul Cești și Ceainice".
3. Titlul (Title) sau descrierea (Description) neclară a paginii
Încercați să adăugați paginilor dvs. doar titluri și descrieri informative. În Titlul paginii principale, vă recomandăm să adăugați activitatea de bază a companiei sau denumirea principalului tip de produse pe care le vindeți. În Descriere vă recomandăm să precizați beneficiile comenzii/cumpărării de la compania dvs. Exemplu: nu vă recomandăm să scrieți "Magazin online în România", mai bine adăugați textul: "Magazin online de fierăstrăuri în România".
4. Majuscule în loc de litere mici
Nu scrieți cuvintele cu majuscule (folosind CAPS LOCK) acolo unde nu este nevoie. Atât în antet (Title), cât și în descrierea (Description) paginilor, scrieți cu majusculă cuvintele doar atunci când acestea încep cu o majusculă în textul obișnuit. Dacă scrieți cu majusculă un cuvânt în cadrul textului, faceți același lucru și în modulul SEO; dacă este scris cu minusculă, scrieți-l cu minusculă și în modulul SEO. Notă: "regula ortografiei obișnuite" se aplică și la abrevieri, nu este necesar să scrieți abrevierile cu litere minuscule.
5. Recomandare: utilizați caractere HTML suplimentare corespunzătoare
În Titlu și Descriere puteți utiliza, de asemenea, caractere HTML suplimentare sau speciale pentru a atrage atenția, din tabelul Uncode. Puteți folosi asteriscuri, inimioare, simboluri de telefon sau de avion pentru a face site-ul dvs. mai vizibil în rezultatele căutărilor și pentru a vă oferi mai multe click-uri în aceleași condiții. O selecție de simboluri corespunzătoare este disponibilă aici http://unicode-table.com. Notă: Evitați supraîncărcarea textului din antet și din descriere cu caractere suplimentare - caracterele suplimentare nepotrivite sau excesul lor pot, dimpotrivă, să respingă clienții.
6. Cuvinte-cheie în titlu și descriere
Nu enumerați cuvinte cheie în Titlu și Descriere. De exemplu, dacă pentru pagina principală, grupurile de produse, paginile de produse sau paginile producătorilor din modulul SEO ați selectat cuvintele cheie "ferestre din plastic", "comandați ferestre", "ferestre ieftine", ar fi o greșeală să formați un Titlu similar format dintr-o simplă enumerare a acelorași cuvinte cheie: "Ferestre din plastic, comandați ferestre, ferestre ieftine". În acest caz, cu ajutorul cuvintelor cheie formați propoziții lingvistice corecte, de exemplu: "Ferestre din plastic - comandați ferestre ieftine în Minsk." Un astfel de Titlu va fi mai atractiv pentru utilizatori și, în același timp, va îndeplini toate cerințele motoarelor de căutare.
7. Titlu prea scurt
Nu folosiți un titlu mai scurt de 3 cuvinte. De obicei, trei cuvinte nu vor fi suficiente pentru a descrie domeniul de activitate al magazinului dvs. online. Este posibil ca trei cuvinte să nu fie suficiente pentru ca potențialii clienți să înțeleagă esența propunerii dvs. într-un motor de căutare; o pagină cu un titlu scurt se va clasa puțin mai jos în motorul de căutare decât o pagină cu o lungime optimă a titlului.
8. Titlul (Title) prea lung
Nu introduceți titluri mai lungi de 12 cuvinte sau 70 de caractere. De obicei, motoarele de căutare folosesc doar primele 12-15 cuvinte din Titlu pentru indexare (Yandex - 15, Google - 12). Cuvintele de prisos din descriere vor fi "tăiate"; pagina dvs. nu va fi găsită la o căutare pentru astfel de cuvinte "tăiate". Încercați întotdeauna să nu folosiți mai mult de 80 de caractere în Titlu, iar întregul dvs. titlu va fi afișat integral în rezultatele căutărilor.
9. Duplicarea titlului (Title) sau a descrierii (Description)
Titlurile și descrierile tuturor paginilor de pe site-ul companiei dvs. trebuie să fie unice. Dublarea titlurilor sau a descrierilor de pagină va face ca aceste pagini să fie coborâte în clasamentul motoarelor de căutare. Încercați întotdeauna să evitați titlurile și descrierile de pagini duplicate. Atunci când utilizați modulul SEO, duplicarea poate apărea ca urmare a faptului că nu ați utilizat variabilele SEO personalizate suficient de atent. De exemplu, două sau mai multe produse cu același titlu pot avea un titlu duplicat dacă variabila [Produs] este utilizată în setările modulului SEO pentru acestea fără a utiliza în același timp variabila [ID produs]. Pentru a obține un titlu și o descriere unice pentru toate paginile site-ului companiei, vă recomandăm să faceți titluri unice pentru toate produsele dvs. sau să folosiți întotdeauna variabila [ID produs] în modulul SEO.
Notă: Nu uitați că orice modificări pe care le-ați făcut în modulul SEO pentru grupurile de produse, paginile de produse sau paginile producătorului vor fi utilizate pentru toate paginile de acest tip, nu doar pentru un anumit grup sau produs. Luați în considerare faptul că utilizarea în modulul SEO a unor denumiri de produse anume, a unor grupuri de produse specifice sau a altor date aplicabile numai anumitor tipuri din gama dvs. de produse poate avea ca rezultat o clasificare mai bună în motoarele de căutare pentru anumite pagini, în timp ce scade clasificarea pentru alte pagini, configurate incorect.