Сest modul vă permite să personalizați șabloanele configurate automat de meta tag-uri pentru paginile website-ului: titluri (title), descrieri (description), cuvinte cheie (keywords), text transversal, precum și adaptarea morfologică a cuvintelor cheie și înlocuirea automată a acestora cu principalele elemente SEO ale paginilor. În cazul în care o companie utilizează setările standard selectate de experții SEO ai portalului, putem garanta că totul este configurat corect.
Pentru pagina principală, paginile de produse, grupurile de produse și producători se pot configura următorii parametri SEO individuali:
1. Titlu (title).
2. Descriere (description).
3. Cuvinte cheie (keywords).
Acești parametri SEO pot fi ajustați în modulul SEO, disponibil în cabinetul de pe pagina de "Instrumente Webmaster și SEO/ Setări meta tag-uri". Pentru produse și grupuri de produse, puteți face acest lucru și atunci când editați un produs/grup de produse.
Rețineți: secțiunea este afișată dacă aplicația "Setări SEO" este activată. Pentru mai multe informații, consultați documentul "Aplicația Setări SEO".
Rețineți că setările SEO specificate la editarea unui anumit produs/grup de produse au prioritate față de setările șablonului specificate în modulul SEO.
Atenție! Modificați setările SEO cu precauție! Setările SEO ale paginilor site-ului dvs. sunt deja optimizate în mod standard de către specialiștii VendiGo.ro. Vă recomandăm ca ajustarea acestora să fie încredințată doar unor specialiști SEO profesioniști. Meta tag-urile specificate incorect pot dăuna website-ului dvs.
Pe scurt despre configurarea meta tag-urilor
Modulul vă permite să efectuați setări pentru următoarele pagini:
- Pagina principală
- Paginile grupurilor de produse
- Paginile de produse/servicii
- Paginile producătorilor
-
Modulul permite setarea următorilor SEO-parametri:
- Titlu (Title)
- Descriere (Description)
- Cuvinte cheie (Keywords)
- Text cu referințe încrucișate (transversal)
De ce este nevoie de Meta Taguri?
Meta tag-urile paginii - titlul (title), descrierea (description), cuvintele cheie (keywords) și textul de ancorare - ajută la promovarea paginilor dvs. în motoarele de căutare.
Titlul (Title)
Fiecare pagină de pe internet are un tag Title, cu alte cuvinte - titlul paginii. Acesta apare în bara de titlu a browserului dvs. și ca link în rezultatele căutării. Acest tag este unul dintre cele mai importante pentru motoarele de căutare: apare în bara de titlu a ferestrei browserului și este folosit de majoritatea motoarelor de căutare ca unul dintre factorii cheie în clasificarea rezultatelor căutării.
În tag-ul Title vă recomandăm să folosiți:
1. Denumirea produsului și caracteristicile acestuia, dacă este cazul
De exemplu, produsul "Notebook Asus K52J" are multe modificări, care disting laptopurile din aceeași "linie" unul de celălalt. Prin urmare, este necesar să se scrie denumirea produsului ținând cont de aceste modificări - nu doar "Asus K52J", ci "Asus K52J 165KXD". În acest fel, veți da imediat un răspuns precis acelor utilizatori care știu ce vor și, prin urmare - vor fi mai pregătiți să facă o comandă. Fiți atenți la faptul că dublarea titlului pentru diferite produse pe același site este inacceptabilă. Pentru motoarele de căutare, mai multe produse cu același Titlu reprezintă un semn negativ.
2. Cuvinte suplimentare care indică tipul afacerii dvs.
Dacă vă ocupați de vânzări, trebuie să includeți în Title cuvinte precum "cumpărați, preț, magazin online", dacă vă ocupați de reparații - folosiți cuvintele "reparație, servicii", etc. Încă o dată, aceste cuvinte trebuie incluse în Titlu, nu în denumirea produsului. Nu includeți în Title cuvinte care nu au legătură cu activitățile desfășurate, cum ar fi "nu efectuăm reparații". Atunci când adăugați astfel de cuvinte, site-ul dvs. va fi totuși găsit la căutarea "reparații", dar fără a găsi produsele potrivite - pur și simplu vor părăsi site-ul dvs. De asemenea, luați în considerare modul în care este format Title - uneori acesta poate să nu fie format corect, astfel încât chiar și de pe primul loc în rezultatele căutării, site-ul dvs. nu va primi accesări. De exemplu:
3. Denumirea regiunii
Vă recomandăm să specificați denumirea unei anumite regiuni în Title numai dacă lucrați în această regiune anume.
4. Cuvinte cheie
Puteți utiliza cuvinte cheie în Title, însă evitați să le enumerați pur și simplu separate prin virgule - acest lucru nu vă va oferi beneficii SEO. Incorect: "Cumpărați storcător, storcătoare, storcător Tokyo, storcător ieftin". Corect: "Storcătoare - cumpărați storcătoare ieftine în Tokyo din magazinul online 'World of Appliances'".
În ceea ce privește lungimea Title, vă recomandăm să nu introduceți titluri mai lungi de 12 cuvinte sau 70 de caractere. Diferite motoare de căutare iau un număr diferit de cuvinte din titlu pentru a forma rezultatele căutării. De exemplu, Yandex nu ia în considerare mai mult de 15 cuvinte din Title și afișează și până la 15 cuvinte, iar Google ia în considerare primele 12 cuvinte, dar afișează până la 70 de caractere în rezultatele căutării.
Descriere (Description)
Acest tag HTML conține o scurtă descriere a paginii. Descrierea nu este afișată direct pe site (nu este vizibilă pentru vizitator, o puteți vedea doar atunci când vizualizați codul sursă al paginii), dar este vizibilă și utilizată de roboții de căutare care indexează site-ul dvs. Uneori, textul Description formează așa-numitul "snippet" în rezultatele căutării - "text gri" cu o scurtă descriere după linkul către pagină. Însuși Description nu afectează rezultatele căutării, dar semnificația textului Description poate influența decizia de a accesa sau nu link-ul către site-ul dvs. Descrierea, în orice caz, nu ar trebui să repete pur și simplu titlul conținutului. Opțiunea ideală este de a face Description ca o completare semantică a Title.
În eticheta Description vă recomandăm să folosiți:
1. O scurtă descriere a paginii către care utilizatorul va fi direcționat
Textul Description ar trebui să răspundă la întrebarea principală: "Ce va vedea utilizatorul atunci când va ajunge pe această pagină?
2. Principalele avantaje de a cumpăra de la compania dvs.
Enumerați principalele avantaje în Description - posibilitatea de a primi un cadou la comandă, livrarea gratuită sau rapidă și alte avantaje care vă fac să vă diferențiați de concurenți. Aceste detalii vor spori numărul de accesări ale site-ului dvs. din partea motoarelor de căutare.
3. Datele de contact ale companiei
Puteți include aici numărul de telefon sau adresa dvs., caz în care clienții nici măcar nu vor trebui să acceseze site-ul dvs. web pentru a vă suna. Această metodă funcționează în principal pentru a spori contactul direct, mai ales pentru companiile de servicii și companiile care oferă servicii urgente (de exemplu, apelarea unui camion de tractare sau a unui taxi).
4. Caractere speciale
Puteți adăuga simboluri speciale în Descriere (Description) pentru a ajuta site-ul dvs. să se evidențieze față de concurenți. Pentru a vedea lista de simboluri potrivite, faceți click, de exemplu, aici http://unicode-table.com. Evitați supraîncărcarea descrierii cu caractere speciale, deoarece simbolurile nepotrivite sau prea multe vor îndepărta potențialii clienți.
Cuvinte-cheie (Keywords)
În prezent, motoarele de căutare nu folosesc cuvintele cheie pentru poziționarea site-ului. Cuvintele cheie nu apar pe pagină (puteți vedea eticheta Keywords doar atunci când vizualizați codul sursă al paginii). Cuvintele cheie adăugate în Keywords au un efect redus sau deloc asupra promovării în motoarele de căutare, dar sunt uneori folosite în alte scopuri.
De exemplu, dacă sunteți un comerciant cu amănuntul de telefoane mobile din România, cuvintele cheie din tag-ul Keywords pentru pagina de produs vor fi "telefoane mobile, România, vânzare, vânzare cu amănuntul". Un cuvânt cheie poate fi un singur cuvânt sau o frază formată din mai multe cuvinte. Cu toate acestea, se recomandă să folosiți în calitate de cuvinte cheie cuvinte unice.
Text transversal
Textul transversal, adăugat în modulul SEO, va fi afișat pe toate paginile site-ului web al companiei dvs. în partea de jos a paginii (deasupra footer-ului). Textul cu linkuri încrucișate din modulul SEO poate fi setat să fie afișat pe pagina principală a site-ului web al companiei dvs., precum și pe grupurile de produse, mărcile, tag-urile și paginile de produse și servicii. În proiectarea textului transversal se pot utiliza formatarea simplă și link-uri.
Vă recomandăm să folosiți acest text pentru a informa utilizatorii despre regiunile de livrare, în cazul în care activați pe întreg teritoriul României.
De exemplu, puteți specifica în acest câmp: "Marfa este livrată la: New York, Mexico City, Delhi...". În acest caz, textul transversal va spori relevanța paginii la o solicitare de căutare de tipul "denumire produs" + regiune.
Atenție! Un text de tip pass-through suboptimal poate avea un impact negativ asupra optimizării în motoarele de căutare. Iubiți-vă utilizatorul și efectuați doar SEO util și de înaltă calitate pe website-ul dvs. Pentru mai multe informații despre modul de utilizare al acestui câmp, vă rugăm să contactați un expert SEO.
Pentru informații suplimentare despre textul transversal, consultați documentul "Textul transversal pe site-ul companiei".
Două moduri de funcționare a modulului
1. Modul automat - șabloane predefinite
Vă recomandăm să utilizați unul dintre șabloanele predefinite puse la dispoziție de specialiștii noștri SEO. Pentru fiecare tip de pagină puteți utiliza unul dintre cele câteva șabloane personalizate pentru respectivul tip de pagină:
Exemplu de alegere a setărilor predefinite automat
2. Utilizarea setărilor proprii - modul manual
Pentru a utiliza setările dvs. personalizate pentru antet, descriere sau cuvinte cheie, selectați " Utilizați setările personalizate" și adăugați textul șablonului dvs. în caseta de text. Utilizați variabilele descrise în acest ghid de mai jos pentru a obține textul SEO dorit. Rețineți că textul SEO ar trebui să fie unic pentru toate paginile din vizualizarea selectată - fiecare grup de produse, fiecare pagină de marcă, pagină de tag, produs sau serviciu ar trebui să aibă, în cele din urmă, un Title (Titlu) și Description (Descriere) unice. Acest lucru poate fi realizat numai prin utilizarea corectă a cuvintelor cheie și a variabilelor SEO.
Rețineți: După ce ați configurat propriile setări, puteți reveni cu ușurință la utilizarea șabloanelor prestabilite. Pentru a face acest lucru, faceți click pe "Restabiliți setările standard" în antetul blocului relevant (Pagina principală, Grupuri de produse și servicii, Pagini de produse și servicii, Producători) și salvați modificările. Astfel, toate setările standard pentru toți parametrii SEO modificați pentru acest bloc vor fi returnate.
De asemenea, puteți face click pe butonul "Restabiliți setările standard" din antetul ferestrei pentru a restabili setările standard pentru toate blocurile deodată.
Utilizarea variabilelor în modelele SEO
Variabilele sunt denumiri de produse, producători (mărci), grupuri și alți parametri care vor fi adăugați individual la Title (Titlu), Description (Descriere) și Keywords (Cuvinte cheie) ale unor pagini specifice ale website-ului companiei. Astfel de variabile sunt adăugate în modulul SEO, în câmpul "Utilizați propriile setări". Variabilele se disting prin prezența parantezelor pătrate "[]".
Exemplu de utilizare a șablonului cu variabile
Textul introdus în câmpul "Utilizați propriile setări" din caseta "Grupuri de produse și servicii" pentru Descriere (Description): "[Grup] - cumpărați în [Regiune] - prețuri în magazinul online [Companiei]. [Grup] - descriere, caracteristici, fotografie".
Textul Description, care urmează să fie afișat pentru pagina de grup "Jucării cu alimentare solară" pe site-ul companiei: "Cumpărați jucării cu alimentare solară în Berlin - prețuri în magazinul online "Technics for Home". Jucării cu alimentare solară - descriere, caracteristici, foto".
Un exemplu de afișare a descrierii (Description) pentru pagina "Jucării cu alimentare solară" (în modul de vizualizare a codului sursă al paginii)
Lista variabilelor disponibile
Variabile pentru pagina principală a website-ului companiei:
- [Compania] - denumirea companiei;
- [Telefon] - numărul de telefon al companiei;
- [Regiune] - regiunea companiei.
Variabile pentru grupurile de produse și paginile de tag-uri:
- [Companie] - denumirea companiei;
- [Regiune], în [Regiune] - regiunea companiei în cazul prepozițional;
- [Grup] - denumirea grupului de produse;
- [Grup principal] - denumirea grupului de bază;
- [Telefon] - numărul de telefon al companiei.
Variabile pentru paginile de produse și servicii:
- [Companie] - denumirea companiei;
- [Grup] - denumirea grupului de produse;
- [Regiune], în [Regiune] - regiunea companiei în cazul prepozițional;
- [Produs] - denumirea unui produs;
- [Preț] - valoarea prețului produsului sau prețul cu reducere;
- [Producători] - producătorul produsului.
Pentru paginile de producători (mărci) se poate utiliza o singură variabilă:
- [Producători] - denumirea producătorului (mărcii).
Informații detaliate privind utilizarea variabilelor în setările proprii
Ghidul detaliat privind crearea propriului șablon, care conține informații privind declinarea valorilor variabilelor, este disponibil la link-ul "Instrucțiuni pentru setări", în dreapta de "Utilizați propriile setări":
Lista variabilelor disponibile este ușor diferită pentru Title, Description și Keywords, astfel încât ghidul în format PDF pentru fiecare dintre aceste câmpuri este diferit.
Setări SEO pentru produse și grupuri de produse
Setările SEO sunt disponibile și pe paginile individuale ale produselor și grupurilor de produse.
Setări SEO pentru produse
Atunci când creați sau editați un produs, puteți ajusta parametrii SEO ai acestuia în secțiunea SEO. Configurarea corectă a parametrilor SEO vă va ajuta să ridicați poziția unui anumit produs în rezultatele motoarelor de căutare. Pentru a configura propriile reguli de afișare a textului antetului (titlului), descrierii și cuvintelor cheie pentru un anumit produs, selectați "Utilizați setările personalizate" și editați textul dorit.
Setări SEO pentru grupuri de produse
Atunci când creați sau editați un grup de produse, puteți ajusta parametrii SEO ai acestuia. Parametrii SEO configurați corespunzător vor contribui la ridicarea poziției pe pagina unui anumit grup în rezultatele motoarelor de căutare și, prin urmare, la atragerea mai multor clienți pe site-ul companiei dvs. Pentru a vă stabili propriile reguli de afișare a textului antetului, descrierii și cuvintelor cheie pentru un anumit grup de produse, selectați "Utilizați setări personalizate" și editați textul dorit.
Comentarii suplimentare
Selectarea "Valori standard după șablon" înseamnă că regulile specificate în modulul SEO vor fi utilizate pentru a forma parametrii SEO.
Atenție! Dacă ați editat un produs și, de exemplu, i-ați schimbat denumirea și, în același timp, în blocul "SEO" ați selectat "Utilizați setări personalizate", va trebui să corectați manual șablonul SEO după o astfel de modificare. Setările specificate în blocurile "HTML title", "HTML description" și "HTML keywords" din blocul "SEO" cu opțiunea selectată "Utilizați setări personalizate" nu sunt actualizate automat după editarea produsului!