Importați descrierea produselor și serviciilor dvs. în cabinetul companiei dvs. (Contul personal) și publicați întreaga gamă de produse și servicii în doar câteva minute! Puteți importa articole din cele mai cunoscute formate de fișiere XLS/XLSX, CSV, XML, YML.
Pentru a utiliza importul, accesați "Produse și servicii - Import".
Posibilități de import
Import din fișier - încărcarea rapidă a produselor și serviciilor companiei dvs. pe site și portal.
- Importarea în modul, în care produsele care se află pe site-ul web, dar lipsesc din fișierul de import, vor fi marcate (în funcție de alegerea dvs.) ca fiind "Stoc epuizat", "Ascunse" sau "Eliminate".
- Actualizarea selectivă doar a câmpurilor relevante din descrierea produselor și serviciilor (Denumire, Preț, Imagine, Disponibilitate, Cantitate, Descriere, Grup, Cuvinte cheie, Caracteristici, Reduceri).
- Posibilitatea de a alege ce elemente să fie actualizate în timpul importului pe website-ul companiei și pe portal - doar cele care s-au modificat de la importul anterior sau toate elementele prezente în fișierul de import.
- Ștergerea grupurilor și subgrupurilor de produse care nu mai conțin niciun produs.
- Actualizarea periodică a informațiilor despre produse/servicii printr-un link URL către fișier, conform unui program stabilit (o dată pe zi, o dată pe săptămână sau o dată pe lună).
- Pentru fișierele Excel - posibilitatea de a defini și importa structura grupurilor de produse de pe site-ul companiei într-o filă separată a fișierului de import "Export Groups Sheet".
Pregătirea unui fișier de import Excel
Pentru a pregăti fișierul de import trebuie să:
- Descărcați o versiune "Prescurtată" sau "Completă" a șablonului de produse și servicii (Selectați "Deschideți linkul în fila nouă" din meniul contextual). Versiunea prescurtată a șablonului poate fi completată mai rapid, deoarece are un număr minim de câmpuri. Dacă doriți să completați și să importați cât mai multe câmpuri, utilizați versiunea completă a șablonului.
- Salvați fișierul pe computerul dvs.
- Adăugați articolele dvs. la șablon.
- Salvați fișierul.
Pentru a evita greșelile atunci când importați articolele companiei dvs., respectați următoarele reguli atunci când compilați fișierul de import:
- Toate câmpurile obligatorii ("Denumire_articol", "Descriere", "ID_articol") trebuie să fie completate în tabel.
- Primul rând al tabelului (antet) trebuie să conțină denumirile câmpurilor (nu poate fi șters), toate celelalte rânduri sunt valorile câmpurilor pentru fiecare articol care urmează să fie importat.
- Dacă doriți să "plasați totul în fișiere", completați fila "Export Groups Sheet", unde puteți specifica structura grupurilor de produse de pe site-ul companiei (corelarea numărului de grup și a numelui grupului).
Atenție! În acest moment sunt acceptate fișierele de import XLS (MS Excel 2003, 2002, XP, 2000, 97), XLSX (MS Excel 2007 și superior) și CSV (codificare utf-8 sau utf-16). Descrierea detaliată a formatului de fișier de import poate fi găsită aici: Format de import și export Excel (XLS(X), CSV). Puteți descărca un exemplu de tabel completat aici: Exemplu de tabel completat.
Încărcarea unui fișier, actualizarea periodică prin intermediul unui link și setările de import
Pentru a încărca un fișier, selectați fișierul sau linkul care urmează să fie importat, specificați setările de import și faceți click pe Start import.
După ce apăsați butonul Start import (Începeți importul), se va afișa o fereastră în care sunt afișate setările de import selectate. Apăsați butonul Continuați importul pentru a începe procesul de import.
Blocul "Metoda de import"
- Selectați metoda de import.
- Pentru metoda "Din computer", apăsați pe butonul "Încărcați fișierul" și selectați fișierul de import care urmează să fie încărcat în fereastra care se va deschide.
- Pentru metoda "De pe server", specificați un link către fișierul de import în fereastra care apare. Pentru a șterge link-ul și a opri importul periodic, faceți click pe cruciulița din dreapta câmpului.
Faceți click pe linkul "Setări de import" și, în caseta derulantă, specificați parametrii de import: selectați câmpurile care urmează să fie actualizate, specificați setările generale și starea produselor ce lipsesc. - Faceți click pe "Start import".
Notă: Dacă fișierul de import conține un număr mare de produse și necesită o cantitate mare de memorie, acesta poate fi importat într-un format comprimat pentru a accelera încărcarea pe server. Se acceptă importul de arhive în format ZIP și GZIP. Arhiva va fi decomprimată automat pe partea serverului în timpul importului. Dimensiunea recomandată a fișierului yml este de până la 180 MB.
Multimport prin linkuri multiple
Pentru metoda "De pe server" puteți specifica mai multe linkuri pentru import, până la maxim 3 linkuri. Pentru aceasta, faceți click pe "Adăugați link" și specificați link-ul către fișierul de import într-un câmp suplimentar.
Importul prin intermediul mai multor linkuri se face unul câte unul.
Caracteristicile multimport:
- Atunci când se adaugă mai multe linkuri la setări, se pierde posibilitatea de a schimba statutul produselor care nu se află în fișier. Setarea standard va fi "Lăsați neschimbat".
- Periodicitatea actualizării prin link-uri este de 1 dată pe zi.
- La importul multiplu din Google Drive, trebuie să se acorde acces la toate fișierele cu link-uri.
Blocul "Informații care trebuie actualizate"
Posibilitatea de a importa date numai pentru câmpurile specificate ale produsului. În mod standard, sunt selectate toate câmpurile. Debifați căsuțele câmpurilor care nu trebuie să fie actualizate în timpul importului.
Blocul "Setări generale"
- Actualizare forțată - bifați această casetă pentru a înlocui datele din câmpurile selectate pentru toate produsele de pe website-ul companiei cu informațiile din fișierul de import. În caz contrar, informațiile vor fi actualizate în cabinetul companiei numai pentru produsele a căror descriere din fișierul de import s-a modificat de la importul anterior (import incremental).
- Încărcați articolele "În stoc" - bifați această căsuță pentru a importa numai articolele aflate în statusul "În stoc".
Atenție:
- produsele fără grupuri specificate sunt mutate automat în grupul de bază;
- grupurile/subgrupurile goale nu vor fi importate (dacă un grup are produse și subgrupuri goale - numai subgrupurile nu vor fi importate);
- dacă aplicația "Varietăți" este conectată, se presupune că există varietăți în fișier și că acestea vor fi importate. În caz contrar, toate varietățile vor fi importate ca mărfuri obișnuite.
Blocul " Statusul produselor care nu se află în fișier"
Specificați ce trebuie făcut în timpul importului cu bunurile care nu se află în fișierul de import, dar care sunt publicate în cabinetul companiei:
- Lăsați neschimbat - Lăsați aceste articole neschimbate în cabinetul companiei.
- Stoc epuizat - Marcați astfel de produse ca fiind "Stoc epuizat".
- Ascunse - Marcați astfel de produse ca fiind "Ascunse" (ascundeți).
- Șterse - Mutați astfel de produse la statusul "Șterse" (ștergeți).
Actualizarea automată a linkului (disponibilă numai pentru importul prin link)
Dacă doriți ca informațiile despre produsele și serviciile firmei dvs. să fie actualizate la intervale regulate, de exemplu din fișierul de import al site-ului dvs. corporativ, puteți seta frecvența actualizărilor:
- Niciodată
- La fiecare 4 ore
- O dată pe zi
- O dată pe săptămână
- O dată pe lună
Produsele din cabinetul companiei vor fi actualizate prin intermediul linkului către fișierul de import dimineața devreme, în funcție de selectarea perioadei de import.
Dacă nu aveți nevoie de actualizări periodice prin intermediul linkului, puteți șterge link-ul către fișierul de import.
Note privind importurile periodice:
- Data de actualizare pentru toate elementele prezente în fișierul de import va fi actualizată automat la efectuarea importului.
- "Actualizarea forțată" nu funcționează pentru toate elementele în timpul actualizării periodice din fișierul de import prin link.
- Atunci când un produs este reimportat în cabinetul companiei cu parametrii "ID_subdiviziune" și "Adresa_subdiviziune" nespecificați, dar deja prezenți pe site, categoria specificată anterior în cabinetul companiei va fi utilizată pentru acesta în etapa de definire a categoriei în timpul importului.
- La "ștergerea forțată" a grupurilor goale de produse, care nu se află în fișierul de import, acestea vor fi șterse iremediabil.
- În cazul în care un tip de produs nu este specificat în fișierul de import, acesta este atribuit în mod standard tipului "Produse comercializate doar cu amănuntul".
- Dacă, după importul produselor, tipul acestuia a fost modificat manual în cabinet (cont), acesta va fi salvat (nu va fi resetat la tipul standard) la următoarea încărcare a fișierului de import.
- Pentru a evita duplicarea imaginilor importate, se verifică suma de control a acestora. Dacă suma de control a unei imagini deja încărcate și a imaginii importate se potrivesc, nu se adaugă o nouă imagine.
Dezactivarea automată a importului periodic prin link
Importul periodic prin link va fi întrerupt automat în a 6-a zi dacă apar erori în timpul importului:
- erori de acces la fișier;
- formatul incorect al fișierului de import;
- fișier gol fără produse.
Dacă importul eșuează din unul dintre aceste motive, se va face o a doua încercare de a importa fișierul: a doua zi cu setările "O dată pe zi", "O dată pe săptămână", "O dată pe lună" sau în conformitate cu programul pentru setarea "O dată la 4 ore".
În cea de-a patra zi, se va trimite un e-mail despre importul nereușit timp de patru zile.
În a șasea zi, importul periodic va fi dezactivat și se va trimite un e-mail pentru a dezactiva importul. Rețineți că link-ul către fișierul de import nu va fi eliminat din cabinet.
În cazul importului reușit, contorul este resetat și următorul import este efectuat în conformitate cu setările de import periodic. De exemplu, dacă există trei încercări de import nereușite și a patra este reușită, contorul de nereușite este resetat și următorul import se efectuează în conformitate cu programarea.
Verificarea automată a datelor din fișierul de import și a posibilelor erori
După ce ați accesat butonul "Importați", va apărea mesajul "Import reușit". Sub setările de import, se afișează blocul "Raport de import", care indică fișierul care urmează să fie importat și o descriere a procesului de import. În cazul în care fișierul de import conține multe elemente, importul va dura ceva timp.
Veți putea continua procesul de import imediat ce îl începeți pe cel anterior. Datele de import pentru fiecare fișier/link vor fi afișate în fila separată "Import".
Dacă, din anumite motive, un fișier se află în așteptare pentru descărcare mai mult de trei ore, vă rugăm să contactați serviciul de asistență pentru a debloca așteptarea pentru descărcare.
Rețineți: odată început, importul de articole durează doar 2 ore, după care se oprește și importul este considerat nereușit. Această situație poate apărea dacă fișierul importat este prea mare. În acest caz, vă recomandăm să împărțiți fișierul în părți mai mici și să le importați separat.
Procesul de import
Etapa de verificare are ca scop găsirea erorilor critice, în care nu puteți importa produse cu erori (de exemplu, "Volumul_minim_ al_comenzii" este incorect sau "Prețul_cu_ridicata" nu este specificat). În cazul în care se găsesc erori în fișier, veți vedea lista acestora în caseta de informații și veți putea decide acțiunile ulterioare:
- Anulați importul pentru a corecta fișierul.
- Omiteți erorile - opțiunea este disponibilă pentru erorile necritice. Toate elementele care nu conțin erori critice vor fi încărcate.
Pentru mai multe informații despre erorile posibile în timpul importului, vă rugăm să consultați documentul "Erori de import".
Revizuirea rezultatelor importului
În primul rând, sunt importate descrierile produselor și serviciilor, urmate de fișierele de imagini. Odată ce un import este încheiat, puteți vizualiza rezultatele acestuia în fila Raport de import.
În rezultatele importului sunt afișate notificări:
Despre încărcarea imaginilor
Dacă există o problemă la încărcarea imaginilor, se afișează numărul de imagini care nu au fost încărcate, împreună cu un mesaj de eroare. Motive posibile pentru problemele de încărcare a imaginilor:
- URL al imaginii nevalabil sau nu există conexiune la server. Verificați dacă fișierul este disponibil prin inserarea unui link în bara de adrese a browserului dvs.
- Formatul incorect al fișierului imaginii (numai JPG, GIF, PNG).
- A fost depășită dimensiunea maximă a imaginii (10 MB).
Despre procesarea articolelor
Sunt afișate informații despre starea procesului de import, precum și despre numărul de:
- Аrticole procesate.
- Articole cu erori.
- Articole noi create în cabinetul companiei (cont) după import.
- Articole care sunt deja prezente în cabinetul companiei și ale căror informații au fost actualizate în conformitate cu setările de import (câmpul "Actualizare selectivă").
- Articole care au rămas neschimbate de la ultimul import.
- Articolele care au fost actualizate în funcție de dată (este indicată data curentă).
- Articolele prezente în cabinetul companiei, dar care lipsesc din fișierul de import.
După finalizarea cu succes a importului, toate articolele importate vor fi publicate imediat pe website-ul companiei.
Import repetat
Nu este necesar să aveți informații despre structura grupurilor de produse în fișierul de import atunci când reimportați. Dacă nu aveți date despre grupurile de produse în fișierul de import, dar aveți date despre produsele propriu-zise, descrierea produselor existente va fi actualizată automat. Pentru a importa produse noi în timpul reimportării, este necesar să se specifice un grup, altfel noile produse nu vor fi importate.
Lucrăm constant la îmbunătățirea marketplace-ului și am dori să auzim părerea dvs. Vă rugăm să răspundeți la 4 întrebări despre experiența dumneavoastră pe Vendigo.ro.