Aici, în reguli, veți găsi informații despre scrierea și postarea comentariilor despre vânzătorii de pe Vendigo.ro (denumit în continuare și "Marketplace").
Informații generale
Comentariile despre firmă (vânzător pe Vendigo.ro) reprezintă un comentariu scris în care cumpărătorul evaluează calitatea muncii, împărtășește experiența sa personală și interacțiunea cu vânzătorul (chiar dacă tranzacția nu a fost finalizată). De asemenea, în recenzie, cumpărătorul are dreptul de a da o evaluare personală cu privire la calitatea bunurilor pe care le-a primit de la vânzător.
Comentariile pe Vendigo.ro pot fi lăsate doar de persoane majore.
Autorul comentariului este responsabil pentru veridicitatea informațiilor postate.
Obligația de a dovedi veridicitatea și veridicitatea informațiilor din comentariu revine autorului comentariului.
Prin trimiterea unei mărturii, utilizatorul este de acord ca datele sale de contact să poată fi folosite pentru a-l contacta și pentru a verifica veridicitatea informațiilor.
Prin trimiterea unui comentariu despre vânzător și/sau prin furnizarea unei evaluări a performanței vânzătorului și a calității produselor achiziționate de la un astfel de vânzător, cumpărătorul este de acord cu publicarea de informații despre produsele comandate și/sau achiziționate de la un astfel de vânzător. La rândul său, vânzătorul, prin primirea feedback-ului clientului, consimte la publicarea de informații despre produsele comandate și/sau achiziționate prin afișarea în comentariul acestuia a unor link-uri către produsele (până la trei produse selectate în mod aleatoriu de către software-ul Serviciului online Vendigo.ro) ale produselor comandate. În acest fel, atât vânzătorii, cât și cumpărătorii și alți utilizatori ai Vendigo.ro vor înțelege exact ce vânzător și ce comandă a fost evaluată în recenzie.
Recenzile conțin opinia subiectivă a cumpărătorului. Publicarea unei recenzii nu reprezintă aprobarea de către Vendigo.ro a informațiilor conținute în aceasta.
Conform legislației în vigoare în România, orice persoană are dreptul la libertatea de gândire și de exprimare și de a-și exprima liber opiniile și convingerile.
Comentariile influențează procentajul de feedback pozitiv din partea companiei vânzătoare. Comentariile pozitive cresc procentul, în timp ce comentariile negative îl scad.
Cum se publică comentariile pe Vendigo.ro
1. Scrierea unui comentariu
Comentarii ale vânzătorului pot fi trimise numai după ce o comandă a fost plasată prin intermediul coșului de cumpărături Vendigo, în termen de 30 de zile calendaristice de la finalizarea comenzii. Acest lucru se poate face în cabinetul cumpărătorului (lista de comenzi), pe Marketplace (pe fișa produsului sau pe pagina de Comentarii a Vânzătorului), pe site-ul firmei (pe fișa produsului sau în secțiunea Comentarii, dacă aceasta este activată), dintr-un e-mail de la Vendigo.ro sau de la Vânzător.
Cumpărătorul poate lăsa o singură părere pentru o anumită comandă. O excepție este atunci când cumpărătorul a șters o recenzie anterioară. În acest caz, cumpărătorul poate lăsa o nouă recenzie în locul celei șterse.
Pe Vendigo.ro nu se pot lăsa comentarii în mod anonim - este necesară autorizarea. Vă puteți autentifica în cabinetul personal înainte de a trimite o recenzie sau puteți introduce login-ul și parola după ce faceți clic pe "Adaugă comentarii despre vânzător". Pe Marketplace toate recenziile sunt publicate în mod anonim.
2. Verificarea și publicarea
Comentariile trec prin două etape de moderare: verificarea automată a cuvintelor de suspensie și verificarea conformității cu regulile stabilite pentru publicare la cererea vânzătorilor. Ultima poate dura până la 3 zile lucrătoare. În cazul în care comentariul conține încălcări, acesta nu va fi publicat sau poate fi eliminat după o anumită perioadă de timp.
Autorul comentariului poate edita comentariul lăsat anterior în cabinetul cumpărătorului sau la cererea vânzătorului în termen de 30 de zile calendaristice. Sau să șteargă o recenzie și apoi să lase una nouă.
Ce fel de comentarii e interzis a fi publicate pe Vendigo.ro:
- SPAM: reclamă de produse sau servicii, oferte comerciale, publicarea de numere de telefon, link-uri către site-uri terțe, adrese de e-mail sau poștale, oferte de cumpărare sau vânzare de ceva;
- mesaje de evaluare a altor companii care oferă sau nu produse sau servicii în sistemul Vendigo.ro;
toate mesajele scrise cu majuscule (folosind Caps Lock) sau în transliterare;
- experiența oricărei alte relații cu compania în ansamblu sau cu reprezentanții individuali ai acesteia, alta decât cea a cumpărătorului: feedback (reclamații) despre încălcări ale drepturilor de proprietate intelectuală, dezvăluirea relațiilor personale, conflicte de interese între parteneri de afaceri, angajator și angajat și altele asemenea;
- insulte personale, injurii, blasfemii, limbaj obscen, mesaje care conțin opinii sau gânduri care degradează onoarea, demnitatea, reputația de afaceri, inclusiv cele exprimate într-o manieră nepoliticoasă, umilitoare sau obscenă, precum și orice alte afirmații care încalcă legislația în vigoare în România;
- mesaje cu caracter sexual, inclusiv conținut pornografic și materiale care prezintă copii într-un context erotic;
- mesaje discriminatorii, inclusiv cele care discriminează persoane sau grupuri pe criterii de sex, vârstă, rasă, naționalitate sau orice alte motive;
- conținut ilegal - conținut care indică orice activitate ilegală sau care are alt conținut contrar legii, cum ar fi propaganda substanțelor ilegale
incitarea la ură interrasială, interetnică, apeluri la încălcarea legislației în vigoare a României, la schimbarea sistemului de stat, la subminarea integrității teritoriale și/sau a securității naționale a României și conținuturi extremiste similare;
- conținutul protejat prin drepturi de autor aparținând unor terțe părți;
- comentarii bazate nu pe experiența proprie, ci pe opinia altora, pe zvonuri și altele asemenea;
informații confidențiale, inclusiv detalii despre terți (inclusiv numere de permise de conducere, numere de înregistrare militară, numere de identificare etc.).
Ce fotografii sunt interzise a fi publicate pe Vendigo.ro:
- fotografia este a unui articol care nu face parte din comandă;
- fotografii care sunt explicite, intimidante sau inacceptabile din punct de vedere estetic.
De asemenea, este interzisă publicarea de recenzii pe Vendigo.ro în scopul manipulării ratingului vânzătorului pe piață:
- recenzii pozitive fictive lăsate de angajații companiei sau de terțe persoane în scopul manipulării ratingului companiei în sistemul Vendigo.ro;
- comentarii negative fictive lăsate de angajații unei companii concurente sau de terți în scopul de a submina ratingul companiei.
Vă rugăm să aveți în vedere: Algoritmii software-ului Vendigo.ro recunosc recenziile false pe baza unui număr de criterii și asigură eliminarea acestora.
În cazul unei încălcări a acestor reguli, inclusiv, dar fără a se limita la manipularea ratingului, companiei vânzătoare i se poate restricționa temporar sau permanent accesul la directorul ProSale Marketplace.
Compania de comercializare poate contesta evaluarea din următoarele motive
- comentariul conține blasfemii și/sau insulte;
- problema descrisă în recenzie a fost deja rezolvată, iar vânzătorul poate confirma acest lucru;
- cumpărătorul a fost de acord în mod explicit ca feedback-ul să fie eliminat, iar vânzătorul poate verifica acest lucru;
- retragerea masivă a retragerii de către concurenți și vânzătorul poate verifica acest lucru.
Vânzătorul poate trimite o cerere cumpărătorului pentru a elimina sau modifica recenzia.
Cumpărătorul poate edita sau șterge comentariile din contul personal sau printr-un link creat de vânzător, în cazul în care problema a fost deja rezolvată.
Important! Vendigo.ro pledează întotdeauna pentru o rezolvare amiabilă a litigiilor.
Răspunderea părților
Noi nu suntem parte în tranzacție, nu putem evalua obiectiv credibilitatea opiniilor exprimate în răspuns, pentru a stabili faptul de defăimare. Informațiile dintr-un testimonial pot fi contradictorii, incomplete sau neadevărate în opinia celeilalte părți. Noi vedem doar informațiile pe care vânzătorul și cumpărătorul ni le dau și ni le furnizează.
Nu putem evalua nivelul prejudiciului moral sau material cauzat societății sau cumpărătorului.
Echipa Vendigo.ro lucrează doar cu date care se referă la faptul de a cumpăra un produs/serviciu de pe Marketplace.
Aprecierile evaluative dintr-o recenzie nu pot fi infirmate sau dovedite, deoarece este o opinie personală a autorului recenziei.
Prin urmare, sunt binevenite declarațiile publice (comentarii) atât din partea autorului, cât și a destinatarului recenziei, care să indice conformitatea sau neconformitatea anumitor circumstanțe cu realitatea, cu dovezi și argumente, precum și soluțiile situațiilor litigioase direct între părțile implicate în tranzacție.
Linii directoare pentru moderarea comentariilor
Noi ștergem comentarii:
- Comentariile care nu au voie să fie publicate conform regulilor pieței.
- Mărturii care nu au fost confirmate de o comandă plasată prin intermediul unui coș de cumpărături sau dacă o comandă a fost plasată cu mai mult de 30 de zile calendaristice în urmă.
- În cazul în care cumpărătorul și-a dat consimțământul explicit pentru eliminarea mărturiilor în corespondența prin e-mail cu vânzătorul.
- Dacă cumpărătorul a cerut ca recenzia să fie ștearsă.
- În cazul în care cumpărătorul lasă comentarii repetate cu privire la aceeași tranzacție fără a furniza informații noi.
- Dacă există dovezi de comenzi fictive cu scopul de a adăuga recenzii ale vânzătorului pe Vendigo.ro.
Dacă în cursul comunicării cu cumpărătorul, echipa Vendigo.ro a primit argumente și/sau materiale suplimentare, recenzia poate fi restabilită fără o notificare suplimentară către vânzător.
În cazul în care recenzia nu contravine regulilor de publicare, aceasta va apărea în profilul companiei pe Marketplace.
NU vom șterge feedback-ul dacă:
- este postat după ce a avut loc o tranzacție și conține informații despre companie și/sau despre calitatea mărfii;
- tranzacția nu a avut loc din motivele declarate de cumpărător în comentariu;
- produsul a fost primit prin plata în numerar la livrare și/sau nu a fost inspectat la primire;
- cumpărătorul a refuzat să primească marfa la oficiul poștal;
- cumpărătorul nu a contactat vânzătorul înainte de recenzie;
- feedbac-ul a fost marcat ca "rezolvat";
- Feedback-ul se referă la articole cu livrare lungă, preț, disponibilitate și descriere care nu au fost ceea ce se așteptau în anunț sau vânzătorul;
- au trecut mai mult de 30 de zile calendaristice de la data adăugării feedback-ului;
- vânzătorul nu reușește să contacteze cumpărătorul pentru a rezolva problema;
- problema este rezolvată, dar cumpărătorul nu a fost de acord să șteargă feedback-ul;
- vânzătorul primește și/sau contestă în mod sistematic comentariile negative;
- se constată că vânzătorul manipulează ștergerea/contestarea feedback-ului.
Putem edita recenzia sau evaluarea dacă:
- o parte minoră a recenziei încalcă regulile de publicare și corectarea acesteia nu schimbă sensul recenziei (de exemplu, o recenzie detaliată cu un cuvânt obscen sau cu date personale);
- la cererea clientului;
- ratingul feedback-ului nu este în concordanță cu textul (text bun, rating rău și invers);
- vânzătorul a făcut dovada soluționării problemei. Recenzia este publicată fără rating și nu are niciun efect asupra ratingului.
Ascunderea feedback-ului pe site-ul web al companiei
Vânzătorul poate ascunde orice mărturii de pe site-ul său, deoarece are puterea de a edita conținutul de pe site-ul său.
Ascunderea unei recenzii nu echivalează cu ștergerea; recenzia continuă să afecteze ratingul recenziilor pozitive și este afișată pe pagina vânzătorului de pe piață.
Măsuri pentru utilizatorii care încalcă Regulile de publicare a comentariilor pe Vendigo.ro
Se vor lua măsuri împotriva clienților de pe Marketplace dacă aceștia: lasă recenzii în masă care încalcă regulile de publicare, precum și dacă lasă în mod deliberat recenzii fictive pentru a crește sau a scădea ratingul companiei.
Echipa Vendigo.ro poate aplica următoarele măsuri unor astfel de vizitatori:
- Restricționarea temporară sau pe termen nelimitat a accesului la contul utilizatorului;
- limitarea capacității de a adăuga recenzii.
Măsurile împotriva vânzătorilor sunt aplicate dacă:
- compania contestă în mod sistematic recenziile care nu încalcă regulile de publicare;
- se constată în mod sistematic că vânzătorul are un feedback pozitiv fictiv;
- cumpărătorul a furnizat echipei Vendigo.ro dovezi reale că vânzătorul l-a forțat pe cumpărător să își elimine feedback-ul: prin insulte, hărțuire sau alte acțiuni care contravin legilor aplicabile și regulilor Marketplace;
- vânzătorul a trimis solicitări în numele cumpărătorilor pentru a ascunde recenziile (falsificarea de e-mailuri, numere de telefon, corespondență).
Echipa Vendigo.ro poate aplica următoarele măsuri unor astfel de vânzători:
- trimiterea unui avertisment dacă încălcarea este una singură;
- excluderea temporară sau pe termen nelimitat a produselor și serviciilor companiei din Catalogul ProSale de pe Vendigo.ro.