Titlul produsului (antet)
Influențează prezentarea produsului/serviciului în catalogul Vendigo.ro
Indicați ce produs/serviciu vindeți: scrieți numele complet al acestuia, numele mărcii/modelului și caracteristicile importante (cheie) ale produsului.
De exemplu, Rochie lungă verde pentru femei sau smartphone Samsung Galaxy S20 Ultra 12/128Gb.
Denumirea ar trebui să îi ofere cumpărătorului o idee clară despre produs/serviciu. Cu cât îl completați mai bine, cu atât este mai probabil ca clienții să facă clic pe articolul din catalog sau să îl găsească prin intermediul unei căutări.
Important de știut:
- lungimea maximă este de 110 semne;
- dacă articolul are modificări (subspecii/varietăți), NU scrieți dimensiunea, culoarea și alte caracteristici din denumire, ci creați varietăți ale articolului.
Nu folosiți:
- Cuvinte SEO (cumpără, vinde, en-gros);
- liste de cuvinte-cheie, nume de regiuni;
- informații de contact (adrese de site-uri web, e-mail, numere de telefon);
- text scris cu CAPSLOCK;
- caractere nestandarde.
Fotografii
Influențează capacitatea de a face clic pe produsul din catalog și decizia de cumpărare.
Pe internet, se alege un articol după fotografii. Descrierea rămâne importantă, dar, pentru o serie de categorii, trece în plan secund.
Plasați cel puțin o fotografie chiar dacă vindeți șuruburi sau moloz. Pentru produsele de consum, numărul de fotografii depinde de complexitatea produsului - clientul trebuie să vadă toate detaliile produsului.
De exemplu, în categoria "Îmbrăcăminte și încălțăminte" recomandăm 3+ fotografii - vânzările unor astfel de produse sunt de 2 ori mai mari decât pentru produsele cu o singură fotografie.
Exemplu de fotografie bună
Exemplu de fotografie rea
Este important de știut:
- dimensiunea maximă a imaginii - 10 MB;
- formate acceptate - JPG, GIF, PNG;
- lățimea/înălțimea maximă a imaginii este de 1280 pixeli. Dacă sunt mai mari, imaginile vor fi comprimate automat;
- dacă vindeți produse pentru adulți, imaginea trebuie să fie retușată.
Nu utilizați:
- fotografiile altcuiva (puteți primi o plângere din partea deținătorului drepturilor de autor);
- fotografii care nu se potrivesc cu produsul pe care îl vindeți;
stubs (imagini temporare);
- logo-uri și mărci care nu au legătură cu produsul sau cu compania dumneavoastră;
- texte în fotografii care conțin opinii subiective sau argumente fără justificare (de exemplu, Cea mai bună - ofertă de pe piață, Clienți 100% mulțumiți, Vendigo recomandă).
Descriere
Descrierea este unul dintre factorii care influențează decizia unui cumpărător de a comanda un produs.
Există o lungime optimă a descrierii diferită pentru fiecare produs. De exemplu:
- pentru categoria "Electrocasnice și electronice", lungimea medie a descrierii este de 400-800 de caractere;
- iar pentru categoria "Îmbrăcăminte și încălțăminte" acest număr poate fi mai mic, deoarece imaginile produsului joacă un rol mai important aici.
Descrierea trebuie să fie informativă și utilă. Includeți cele mai importante informații la început, urmate de specificul utilizării produsului. Dacă adăugați o prezentare generală video - minunat! Cumpărătorii adoră acest lucru.
Pentru ca clientul să urmărească, doriți ca textul să fie concis și clar (chiar dacă vorbiți despre mașini industriale). Țineți cont de structură: gloanțele și listele punctate facilitează transmiterea informațiilor.
Important de știut:
- Lungimea minimă recomandată a descrierii este de 30 de caractere. Rețineți că, pentru majoritatea produselor, o descriere de 30 de caractere nu este suficientă;
- NU încercați să introduceți totul în descriere. Informații suplimentare pot fi puse la dispoziție prin articole, știri etc;
- NU scrieți dimensiunea, culoarea, producătorul și alte caracteristici în descriere; completați blocul "Caracteristici" și creați varietăți de produse, dacă este necesar.
Nu utilizați:
- linkuri către alte site-uri web;
- linkuri către alte produse/categorii;
- acumularea de cuvinte cheie (text SEO);
- text scris cu CAPSLOCK;
- text incoherent;
- text copiat de pe alte site-uri (poate duce la o plângere din partea deținătorului drepturilor de autor).
De asemenea, nu uitați să verificați dacă textul conține greșeli gramaticale și de punctuație.
Prețuri și disponibilitate
Prețul și disponibilitatea produsului este unul dintre principalii factori care determină cumpărarea.
Menționați întotdeauna prețul actual al articolului și urmăriți disponibilitatea acestuia. În acest fel veți obține comenzi pe care le puteți onora.
Nu induceți în eroare cumpărătorii prin stabilirea unui statut "În stoc" dacă nu sunteți sigur de acesta. Dacă trebuie să luați legătura cu furnizorul după ce ați primit comanda, este mai bine să alegeți un statut mai adecvat, cum ar fi "În stoc" sau "În așteptare". Acest lucru va reduce numărul de comenzi anulate și de clienți dezamăgiți.
Începând de la 20 noiembrie 2022, vă arătăm produsele în starea "La comandă", așa cum sunt comandate de Google Merchant Center.
Cum funcționează acest lucru?
Calculăm data de pe pagina de crearea produsului.
Pentru produsele în starea "La comandă":
- dacă este completat câmpul "Zile" de pe pagina de editare a articolului, calculăm data de livrare a articolului cu ajutorul formulei: data de început (astăzi) + numărul de zile specificate;
- dacă câmpul " Zile" de pe pagina produsului NU este completat, atunci în mod implicit se calculează data de primire a produselor conform formulei data de început (astăzi) + 14 zile.
Prețul trebuie să fie specificat în moneda naționalăл și să corespundă valorii reale a articolului la momentul achiziției.
Nu specificați:
- prețuri neactualizate;
- prețuri în valute străine fără conversie;
- prețuri "tehnice" incorecte;
- condiții de livrare necorespunzătoare în statutul "la comandă".
Cuvinte-cheie
Afectează ieșirea produselor din catalogul Vendigo.ro
Termenii de căutare a produselor sunt cuvinte sau fraze prin care clienții caută un produs.
Aceștia descriu produsul/serviciul și sunt utilizați pentru căutarea în catalogul Vendigo.
De exemplu, pentru produsul "Rochie lungă verde pentru femei", cuvintele cheie ar putea fi "rochie de vară", "rochie cu mâneci", "rochii la modă în 2022", "rochie pentru femei la modă", "rochie fără mâneci"etc.
Vă rugăm să rețineți! Cuvintele cheie trebuie să corespundă în totalitate conținutului articolului. Dacă produsul dvs. apare cu o interogare neorientată (de exemplu, blugi pentru bărbați cu interogarea "tricou"), acest lucru nu va face decât să-i înrăutățească statisticile și clasamentul în viitor.
Nu folosiți:
- cuvinte care nu au legătură cu produsul/serviciul;
- cuvinte polisemice sau generalizate;
- cuvinte suplimentare "cumpăra", "comanda", "regiune" - acestea sunt adăugate automat de către sistem.
Citiți, de asemenea, cum să adăugați cuvinte cheie pentru mai multe produse deodată.
Categoria
Utilizatorii folosesc un arbore de categorii pentru a naviga pe Vendigo.ro.
Clientul trebuie să găsească în categoria potrivită produsul dvs. printre milioanele de produse. Atunci când completați harta produselor, alegeți cea mai potrivită categorie din lista de categorii recomandate sau folosiți căutarea.
Nu plasați:
În categoria General, aceste articole sunt greu de găsit în catalog. Dacă nu găsiți o categorie potrivită, scrieți-ne la moderation@vendigo.ro și vom încerca să o adăugăm.
Dacă site-ul dvs. este deja plin de sortimente, vă recomandăm să verificați categoriile în care sunt plasate articolele dvs. Puteți face acest lucru pe pagina Produse și servicii - Categorii.
Important de știut:
- Puteți descărca o listă cu toate categoriile portalului aici;
- În timpul importului, sistemul detectează automat o categorie dacă aceasta nu este specificată în fișier. Pentru a vă asigura că categoriile se potrivesc corect, asigurați-vă că ați completat descrierea și termenii de căutare în produse;
- Fiecare categorie are un preț minim. Dacă produsul se află într-o categorie greșită, algoritmul nostru poate ascunde prețul produsului ca fiind subevaluat;
- încercați să nu plasați produsele în categoriile "...generale" (produsul dvs. va avea mai puțin trafic în astfel de categorii), iar costul de plasare a ProSale în acestea este mai mare;
suntem întotdeauna pregătiți să adăugăm o nouă categorie sau o nouă funcție, dacă este necesar. Puteți să completați formularul de cerere.
Caracteristici
Influențați aspectul produselor dvs. în filtrele de pe portal
Conversia produselor cu caracteristici completate este în medie de 3 ori mai mare în comparație cu produsele fără caracteristici.
Vă recomandăm să completați cel puțin 2-3 caracteristici ale portalului pentru fiecare produs/serviciu. Caracteristicile completate vă vor ajuta să atrageți clienții, deoarece sunt folosite pentru a filtra produsele din catalogul Vendigo.ro.
De asemenea, puteți crea caracteristici suplimentare (de utilizator) cu valorile pe care le doriți. Astfel de caracteristici nu sunt afișate în filtrele din catalogul Vendigo.ro, dar vor apărea ca informații suplimentare pe fișa produsului.
Varietăți de produse
Dacă produsul dumneavoastră are subspecii, asigurați-vă că puteți configura varietăți de produse.
Va fi mai ușor pentru client să selecteze culoarea, mărimea sau tipul produsului dumneavoastră. Și nu va trebui să precizați ce produs așteaptă clientul dumneavoastră.
Citiți mai multe despre sortimente în articolul despre sortimente de produse.
Gestionarea produselor și serviciilor
Cum să lucrați cu produsele și serviciile, precum și unde și cum să completați alte câmpuri de bază ale fișei de produse, citiți articolul Gestionarea produselor și serviciilor.