Denumirea produsului (antet)
Influenteaza prezentarea produsului/serviciului in catalogul Vendigo.ro
Indicati ce produs/serviciu vindeti: scrieti denumirea completa a acestuia, denumirea marcii/modelului
caracteristicile importante (cheie) ale produsului.
De exemplu, Rochie lunga verde pentru femei sau smartphone Samsung Galaxy S20 Ultra 12/128Gb.
Denumirea ar trebui sa ii ofere cumparatorului o idee clara despre produs/serviciu. Cu cat o completati mai bine, cu atat este mai probabil ca clientii sa faca click pe articolul din catalog sau sa il gaseasca prin intermediul unei cautari.
Important de stiut:
- lungimea maxima este de 110 semne;
- daca articolul are modificari (subspecii/varietati), NU scrieti dimensiunea, culoarea si alte caracteristici din denumire, ci creati varietati ale articolului.
Nu folositi:
- Cuvinte SEO (cumpara, vinde, en-gros);
- liste de cuvinte-cheie, denumiri de regiuni;
- informatii de contact (adrese de site-uri web, e-mail, numere de telefon);
- text scris cu CAPSLOCK;
- caractere nestandarde.
Fotografii
Influenteaza capacitatea de a da click pe produs in catalog si decizia de cumparare.
Pe internet, oamenii aleg un produs bazandu-se pe fotografii. Descrierea este inca importanta, dar pentru o serie de categorii este un element secundar.
Plasati cel putin o fotografie chiar daca vindeti suruburi sau moloz. Pentru produsele de consum, numarul de fotografii depinde de complexitatea produsului - clientul trebuie sa analizeze toate detaliile produsului.
De exemplu, in categoria "Imbracaminte si incaltaminte" va recomandam sa adaugati 3+ fotografii - vanzarile unor astfel de produse sunt de 2 ori mai mari decat pentru produsele cu o singura fotografie.
Exemplu de fotografie reușită
Exemplu de fotografie nereușită
Important de stiut:
- dimensiunea maxima a imaginii - 10 MB;
- formate acceptate - JPG, GIF, PNG, WebP, BMP, TIFF;
- latimea/inaltimea maxima a imaginii este de 1280 pixeli. Daca sunt mai mari, imaginile vor fi comprimate automat;
- daca vindeti produse pentru adulti, imaginea trebuie sa fie retusata.
Nu utilizati:
- fotografiile altcuiva (puteti primi o plangere din partea detinatorului drepturilor de autor);
- fotografii care nu se potrivesc cu produsul pe care il vindeti;
- stubs (imagini temporare);
- filigrane
- fotografii cu rame
- logo-uri si marci care nu au legatura cu produsul sau cu compania dvs.;
- texte pe fotografii care contin opinii subiective sau argumente fara justificare (de exemplu, Cea mai buna oferta de pe piata, Clienti 100% multumiti, Vendigo recomanda).
Descriere
Descrierea este unul dintre factorii care influenteaza decizia unui cumparator de a comanda un produs.
Exista o lungime optima a descrierii diferita pentru fiecare produs. De exemplu:
- pentru categoria "Electrocasnice si electronice", lungimea medie a descrierii este de 400-800 de caractere;
- iar pentru categoria "Imbracaminte si incaltaminte" acest numar poate fi mai mic, deoarece imaginile produsului joaca un rol mai important aici.
Descrierea trebuie sa fie informativa si utila. Includeti cele mai importante informatii la inceput, urmate de specificul utilizarii produsului. Daca adaugati o prezentare generala video - minunat! Cumparatorii adora acest lucru.
Pentru ca clientul sa citeasca pana la capat mesajul, textul trebuie sa fie concis si usor de inteles (chiar daca este vorba despre masini industriale). Nu uitati de structura: paragrafele si enumerarile punctate ajuta la asimilarea informatiei.
Evitati limbajul neprofesionist, erorile gramaticale si cuvintele straine.
Important de stiut:
- Lungimea minima recomandata a descrierii este de 30 de caractere. Retineti ca, pentru majoritatea produselor, o descriere de 30 de caractere nu este suficienta;
- NU incercati sa incadrati totul in descriere. Informatiile suplimentare pot fi puse la dispozitie prin articole, stiri etc;
- NU scrieti dimensiunea, culoarea, producatorul si alte caracteristici in descriere; completati blocul "Caracteristici" si creati varietati de produse, daca este necesar.
Nu utilizati:
- linkuri catre alte site-uri web;
- linkuri catre alte produse/categorii;
- acumulari de cuvinte cheie (text SEO);
- text scris cu CAPSLOCK;
- text fara nicio legatura;
- text copiat de pe alte site-uri (puteti primi o plangere din partea detinatorului drepturilor de autor).
De asemenea, nu uitati sa verificati daca textul contine greseli gramaticale si de punctuatie
Preturi si disponibilitate
Pretul si disponibilitatea produsului este unul dintre principalii factori care determina cumpararea.
Mentionati intotdeauna pretul actual al articolului si urmariti disponibilitatea acestuia. In acest fel veti obtine comenzi pe care le puteti onora.
Nu induceti in eroare cumparatorii prin stabilirea unui status "In stoc" daca nu sunteti sigur de acest lucru. Daca trebuie sa contactati producatorul dupa ce ati primit comanda, e mai bine sa alegeti un status mai potrivit, cum ar fi "La comanda". Acest lucru va reduce numarul de comenzi anulate si de clienti dezamagiti.
Pretul trebuie sa fie specificat in moneda nationalasi sa corespunda costului real al produselor la momentul achizitiei.
Nu indicati:
- preturi neactualizate;
- preturi in valute straine fara conversie;
- preturi "tehnice" incorecte;
- conditii de livrare necorespunzatoare in statusul "La comanda".
Cuvinte-cheie
Afecteaza rezultatul afisarii produselor in catalogul Vendigo.ro
Solicitarile de cautare a produselor sunt cuvinte sau fraze prin care clientii cauta un produs.
Acestea descriu produsul/serviciul si sunt utilizati pentru cautarea in catalogul Vendigo.
De exemplu, pentru produsul "Rochie lunga parte-peste-parte verde pentru femei", cuvintele cheie pot fi "rochie parte-peste-parte de vara", "rochie parte-peste-parte cu maneci tip aripioare", "rochii parte-peste-parte la moda in 2022", "rochie parte-peste-parte la moda pentru femei", "rochie parte-peste-parte din fata", "rochie parte-peste-parte fara maneci", "rochie parte-peste-parte" etc.
Retineti! Cuvintele cheie trebuie sa corespunda in totalitate continutului articolului. Daca produsul dvs. va fi dat pentru o cautare nedefinita (de exemplu, blugi pentru barbati la cautarea "tricou"), aceasta nu va face decat sa inrautateasca statisticile si randamentul sau in viitor.
Nu folositi:
- cuvinte care nu au legatura cu produsul/serviciul;
- cuvinte controversate sau generalizate;
- cuvinte suplimentare "cumparati", "comandati", "regiune" - acestea sunt adaugate automat de catre sistem.
Categoria
Pentru a naviga pe Vendigo.ro, utilizatorii folosesc arborele de categorii.
Pentru ca un client sa gaseasca produsul dvs. printre milioane de articole, acesta trebuie sa se afle in categoria potrivita. Atunci cand completati fisa produsului, selectati categoria cea mai potrivita din lista de categorii propuse sau utilizati cautarea.
Nu plasati:
In categoria General, astfel de articole sunt greu de gasit in catalog. Daca nu gasiti o categorie potrivita, scrieti-ne la support@vendigo.ro si vom incerca sa o adaugam.
Daca site-ul dvs. este deja umplut cu sortimente, va recomandam sa verificati categoriile in care sunt plasate articolele dvs. Puteti face acest lucru pe pagina Produse si servicii - Categorii.
Important de stiut:
- Puteti descarca o lista cu toate categoriile marketplace-ului aici;
- In timpul importului, sistemul detecteaza automat o categorie daca aceasta nu este specificata in fisier. Pentru a va asigura ca categoriile se potrivesc corect, asigurati-va ca ati completat descrierea si interogarile (solicitarile) de cautare la produse;
- Fiecare categorie are un pret minim. Daca produsul se afla intr-o categorie gresita, algoritmul nostru poate ascunde pretul produsului ca fiind subevaluat;
- incercati sa nu plasati produsele in categoriile "...generale" (produsul dvs. va avea mai putin trafic in astfel de categorii), iar costul de plasare a ProSale in acestea este mai mare;
- suntem intotdeauna pregatiti sa adaugam o noua categorie sau o noua functie, daca este necesar. Scrieti-ne la support@vendigo.ro
Caracteristici
Influentati plasarea produselor in filtrele de pe marketplace.
Conversia produselor cu caracteristici completate este in medie de 3 ori mai mare in comparatie cu produsele fara caracteristici.
Va recomandam sa completati cel putin 2-3 caracteristici de portal pentru fiecare produs/serviciu. Caracteristicile completate va vor ajuta sa atrageti clientii, deoarece sunt folosite pentru a filtra produsele din catalogul Vendigo.ro.
De asemenea, puteti crea caracteristici suplimentare (personalizate) cu valorile pe care le doriti. Astfel de caracteristici nu sunt afisate in filtrele din catalogul Vendigo.ro, dar vor aparea ca informatii suplimentare pe fisa produsului.
Varietati de produse
Daca produsul dvs. are subspecii, asigurati-va ca ati creat varietati de produse.
Va fi mai usor pentru client sa selecteze culoarea, marimea sau tipul produsului. Iar dvs. nu veti fi nevoit sa specificati ce produs asteapta sa primeasca clientul dvs. Exemplu de produse de calitate cu varietati. Exemplu de completare nereusita
Gestionarea produselor si serviciilor
Cum sa lucrati cu produsele si serviciile, precum si unde si cum sa completati alte campuri de baza ale fisei de produse, cititi articolul Gestionarea produselor si serviciilor.
Lucram constant la imbunatatirea marketplace-ului si am dori sa auzim parerea dvs. Va rugam sa raspundeti la 4 intrebari despre experienta dvs. pe Vendigo.ro.