Posibilitatea de administrarea mesajelor este disponibilă pentru companiile care au activată funcția de magazin online. Acestea sunt companiile care se află în perioada de testare sau care utilizează pachete de servicii plătite.
Pentru a activa primirea mesajelor, accesați «Setări - Magazin online».
Pe pagina «Lista mesajelor» sunt afișate toate mesajele companiei primite de la clienți. Rețineți: mesajele noi sunt mai întâi moderate și apoi publicate în contul vânzătorului după ce au fost verificate de moderatori.
Căutarea mesajelor
Puteți găsi rapid un mesaj de la cumpărător, folosind aceste criterii:
- Numărul mesajului.
- Numele cumpărătorului ― introduceți orice parte întreagă a numelui.
- Număr de telefon.
- E-mail.
Filtrarea mesajelor
Filtrele vă ajută să găsiți mesajele dorite în listă. Mesajele pot fi filtrate în funcție de următoarele criterii:
- Sursa mesajului — sursa mesajului: de pe VendiGo.ro, de pe site-ul companiei.
- Tipul mesajului — tipul mesajului.
- Stare — starea mesajelor: citit, necitit.
- Etichete — etichetele pe care vânzătorul le poate crea și seta singur pentru mesaje. Acest filtru este disponibil dacă cel puțin un mesaj are o etichetă.
- Data mesajului.
După aplicarea filtrelor, deasupra listei de mesaje vor fi afișate criteriile după care s-a efectuat filtrarea. De asemenea, se va adăuga o filă cu aceste filtre.
Acțiuni de grup cu documentele
Când mesajul sau grupul de mesaje este selectat, se afișează o listă drop-down "Acțiuni pentru mesaje" în care puteți selecta acțiunea necesară și o puteți aplica.
- Schimbare stare: mesajele vor fi setate în aceeași stare "citit".
- Adăugare etichetă: căutare și atribuire de etichete la mesajele selectate sau adăugarea unei etichete personalizate.
- Șterge eticheta: ștergerea etichetei pentru un grup de mesaje selectate.
Lucrul cu file
Deasupra mesajelor se află bara de file. Filele active sunt marcate cu albastru.
Filele pot fi personalizate prin adăugarea propriilor file sau prin modificarea celor existente.
Pentru adăugarea unei file, mai întâi aplicați filtrarea, apoi faceți clic pe linkul Salvare, iar în câmpul apărut, puteți edita denumirea și să apăsați butonul Salvare ― fila va fi adăugată în bară.
Dacă se aplică mai multe filtre în același timp, în panou se va adăuga o filă care conține criteriile selectate.
Dacă salvați fila generată prin apăsarea butonului Salvare, și apoi ștergeți vreun parametru de filtru, se va crea o nouă filă cu acest nou filtru.
Pentru a șterge sau edita denumirea filei, mutați indicatorului mouse-ului la denumirea filei și apăsați pe săgeată. Se va deschide un panou cu butoanele Șterge și Editare.
În timpul editării, puteți schimba denumirea filei. După introducerea noii denumiri, apăsați butonul Salvare.
Când fila va fi ștearsă, aceasta va fi scoasă din bara de file. Se va afișa un mesaj pop-up despre ștergere; dacă este necesar, aceasta poate fi Restaurată cu ajutorul linkului din mesaj.
Lista mesajelor
Mesajele sunt afișate în listă în ordine cronologică.
În linia mesajelor se afișează:
1. Caseta de selectare mesaj:permite selectarea tuturor mesajelor din pagina curentă (20 în mod implicit) sau selectarea anumitor mesaje și aplicarea unei anumite acțiuni asupra lor.
2. Mesaj: numărul mesajului, data și ora mesajului, numele articolului, dacă mesajul se referă la produs.
3. Suma: prețul produsului, dacă mesajul se referă la produs.
4. Client: informații despre client ― numele, prenumele, numărul de telefon, adresa e-mail.
5. Informație: informații detaliate despre tipul mesajului și modul în care a fost primit.
6. Răspuns: butonul de răspuns la mesaj.
Vizualizarea mesajului
Pentru afișarea informațiilor detaliate despre mesaj, apăsați pe numărul mesajului ― va fi afișată o fereastră cu informațiile mesajului.
Dacă mesajul se referă la produs, puteți accesa produsul respectiv în Contul companiei făcând clic pe numele produsului din fereastra de vizualizare.
Blocul Client afișează informații detaliate despre clientul care a trimis mesajul.
Dacă primiți un mesaj cu caracter publicitar, puteți apăsa butonul Raportare spam, și astfel clientul nu va mai putea scrie mesaje către companie. În fereastra afișată «Adăugare plângere de spam», faceți clic pe butonul Raportare spam
Răspuns la mesaj
Puteți răspunde la mesaj din lista de mesaje sau din fereastra de vizualizare a mesajului. Din lista de mesaje, apăsați butonul Răspuns. Va fi afișată fereastra de vizualizare a mesajului, unde, sub Istoricul mesajelor, va apărea câmpul pentru introducerea unui mesaj rapid către client și butonul Trimite pentru a trimite mesajul către client.
Crearea comenzii din mesaj
Din mesaj, puteți crea comanda prin apăsarea butonului Creare comandă.
Va fi afișată pagina comenzii create.
Adăugarea etichetei
Puteți adăuga etichetă la mesaj în lista de mesaje sau în fereastra de vizualizare a mesajului. Prin apăsarea butonului (+) va fi afișată fereastra cu etichete, unde puteți bifa căsuțele pentru etichetele referitoare la acest mesaj din listă sau puteți introduce și adăuga propria etichetă în listă.
Notificări la primirea mesajelor
Când clientul trimite un mesaj, proprietarul site-ului va primi o notificare pe adresa e-mail a companiei. Vă rugăm să rețineți: mesajele noi mai întâi sunt supuse moderării, iar după moderare va fi transmis e-mail de notificare. Iar data primirii mesajului nu se schimbă.
Exemplu de scrisoare primită de proprietarul site-ului
Pentru a vizualiza mesajul și a răspunde, apăsați butonul «Răspunde la mesaj» sau accesați direct Contul companiei.