Posibilitatea de a gestiona mesajele este disponibilă pentru companiile care au activată funcția de magazin online. Acestea sunt companiile care se află în perioada de testare sau care utilizează pachete de servicii plătite.
Pentru a activa primirea mesajelor, accesați «Setări - Magazin online».
Pe pagina «Lista mesajelor» sunt afișate toate mesajele companiei primite de la cumpărători. Rețineți: mesajele noi sunt mai întâi moderate și apoi publicate în Contul vânzătorului după ce au fost verificate de moderatori.
Căutarea mesajelor
Puteți găsi rapid un mesaj de la cumpărător, folosind aceste criterii:
- Numărul mesajului.
-
Numele cumpărătorului ― prin introducerea oricărei părți întregi a numelui/prenumelui.
- Numărul de telefon.
- E-mailul.
Filtrarea mesajelor
Filtrele vă ajută să găsiți mesajele dorite în listă. Mesajele pot fi filtrate în funcție de următoarele criterii:
- Sursa mesajului — sursa de unde a venit mesajul: de pe VendiGo.ro, de pe site-ul companiei.
- Tipul mesajului — indicarea tipului de mesaj.
- Status - statusul mesajului: citit, necitit.
- Etichete — etichetele pe care vânzătorul le poate crea și seta singur pentru mesaje. Acest filtru este disponibil dacă cel puțin un mesaj are o etichetă.
- Data mesajului.
După aplicarea filtrelor, deasupra listei de mesaje vor fi afișate criteriile după care s-a efectuat filtrarea. De asemenea, se va adăuga o filă cu aceste filtre.
Acțiuni de grup cu mesajele
Când mesajul sau grupul de mesaje este selectat, se va afișa o listă derulantă "Acțiuni pentru mesaje" în care puteți selecta acțiunea necesară și o puteți aplica.
- Schimbați statusul: Mesajele vor fi setate la același status "citit".
- Adăugați etichetă: căutați și atribuiți o etichetă mesajelor selectate sau adăugați propria etichetă.
- Ștergeți eticheta: ștergeți o etichetă pentru un grup selectat de mesaje.
Lucrul cu filele
Deasupra mesajelor se află bara de file. Filele active sunt marcate cu albastru.
Filele pot fi personalizate prin adăugarea propriilor file sau prin modificarea celor existente.
Pentru a adăuga o filă, mai întâi aplicați filtrarea, apoi faceți click pe linkul Salvați, iar în câmpul apărut, puteți edita denumirea și să apăsați butonul Salvați ― fila va fi adăugată la panou.
Dacă se aplică mai multe filtre în același timp, în panou se va adăuga o filă care conține criteriile selectate.
Dacă salvați fila generată prin apăsarea butonului Salvați, și apoi ștergeți vreun parametru de filtru, se va crea o nouă filă cu acest filtru nou.
Pentru a șterge sau edita denumirea filei, deplasați indicatorul mouse-ului la denumirea filei și apăsați pe săgeată. Se va deschide un panou cu butoanele Ștergeți și Editați.
În timpul editării, puteți schimba denumirea filei. După introducerea noii denumiri, apăsați butonul Salvați.
La ștergere, fila va fi eliminată din panoul de file. Se va afișa un mesaj pop-up despre ștergere; dacă este necesar, aceasta poate fi Restaurată cu ajutorul linkului din mesaj.
Lista mesajelor
Mesajele sunt afișate în listă în ordine cronologică.
În linia mesajelor se afișează:
1. Căsuța de bifare pentru selectarea mesajelor: permite selectarea tuturor mesajelor din pagina curentă (20 în mod implicit) sau selectarea anumitor mesaje și aplicarea unei anumite acțiuni asupra lor.
2. Mesaj: numărul mesajului, data și ora mesajului, denumirea articolului, dacă mesajul se referă la produs.
3. Suma: prețul produsului, dacă mesajul se referă la produs.
4. Client: informații despre client (cumpărător) ― numele, prenumele, numărul de telefon, e-mail.
5. Informații: informații detaliate despre tipul mesajului și modul în care a fost primit.
6. Răspuns: butonul de răspuns la mesaj.
Vizualizarea mesajului
Pentru afișarea informațiilor detaliate despre mesaj, apăsați pe denumeria mesajului ― va fi afișată o fereastră cu informațiile mesajului.
Dacă mesajul se referă la produs, puteți accesa produsul respectiv în Contul companiei făcând click pe numele produsului din fereastra de vizualizare.
Blocul Clienți afișează informații detaliate despre clientul care a trimis mesajul.
Dacă primiți un mesaj cu caracter publicitar, puteți apăsa butonul Raportați spamul, și astfel clientul nu va mai putea scrie mesaje către companie. În fereastra afișată «Adăugare plângere de spam», faceți clic pe butonul Raportare spam
Răspuns la mesaj
Puteți răspunde la mesaj din lista de mesaje sau din fereastra de vizualizare a mesajului. Din lista de mesaje, apăsați butonul Răspundeț. iVa fi afișată fereastra de vizualizare a mesajului, unde, sub Istoricul mesajelor, va apărea câmpul pentru introducerea unui mesaj rapid către client și butonul Trimiteți pentru a trimite mesajul către client.
Crearea comenzii din mesaj
Din mesaj, puteți crea comanda prin apăsarea butonului Creați comandă.
Va fi afișată pagina comenzii create.
Adăugarea etichetei
Puteți adăuga etichetă la mesaj în lista de mesaje sau în fereastra de vizualizare a mesajului. Prin apăsarea butonului (+) va fi afișată fereastra cu etichete, unde puteți bifa căsuțele pentru etichetele referitoare la acest mesaj din listă sau puteți introduce și adăuga propria etichetă în listă.
Notificări la primirea mesajelor
Atunci când un cumpărător trimite un mesaj, proprietarul site-ului este notificat cu privire la acesta pe e-mailul companiei. Rețineți: mesajele noi merg mai întâi la moderare, iar după ce moderatorii verifică, este trimis un e-mail de notificare. Data de primire a mesajului nu este modificată.
Exemplu de e-mail pe care îl va primi proprietarul site-ului
Pentru a vizualiza mesajul și a răspunde, apăsați butonul «Răspundeți la mesaj» sau accesați direct Contul companiei.