Importul de produse și servicii pe site-ul web al companiei și pe marketplace, precum și exportul de pe site-ul web al companiei și de pe marketplace, pot fi efectuate în unul dintre următoarele formate:
- fișier XML (YML) în formatul descris mai jos;
- un tabel Excel, un fișier în format XLS, XLSX sau CSV; pentru o descriere detaliată a acestui format de import/export, consultați secțiunea Import de articole prin Excel – format de fișier XLS(X) și CSV.
Cum se realizează un import de succes?
Recomandări pas cu pas pentru un import corect:
Atenție! Dimensiunea recomandată a fișierului yml este de până la 180 MB.
În fișierul Lista de categorii puteți găsi linkuri directe și numere de identificare (ID) către categoriile solicitate.
Cum se efectuează exportul?
Pentru a afla cum să exportați produse de pe site-ul web al companiei dvs., consultați Exportul produselor și a grupurilor de produse.
Descrierea formatului de import și export XML(YML)
Mai jos sunt descrise toate etichetele care pot fi utilizate la importul în format XML(YML). Etichetele suplimentare care nu sunt descrise în această documentație și care sunt prezente în fișierul de export vor fi ignorate în timpul importului.
Atenție! În formatul XML (YML) există două moduri de a crea o denumire de produs:
- Lipirea numelui din parametrii "typePrefix" (prefixul denumirii produsului) + vendor (producătorul) + model (modelul produsului), de exemplu, "Printer" + "HP" + "Color LaserJet 3000". Pentru a face acest lucru, specificați <offer id="12314" type='vendor.model' available="true"> în descrierea produsului.
- Utilizarea etichetei <name>. Eticheta <name> este ignorată dacă se specifică parametrul type='vendor.model'.
Important! Data reducerii nu este transmisă prin link. În cazul în care este disponibilă o reducere, aceasta va fi încărcată în mod implicit pe site pentru o perioadă de 31 de zile. De asemenea, descrierile/fotografiile grupurilor nu sunt trimise prin link.
Standardul XML/YML nu permite utilizarea de caractere speciale neimprimabile. De asemenea, caracterele ', &, >, <, ' trebuie înlocuite cu coduri echivalente:
Simbolul din text | Codul pentru fișierul XML/YML |
" | " |
& | & |
> | > |
< | < |
' | ' |
Exemplu de câmp |
Descriere |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> | Codificarea fișierului XML, Valori posibile: windows-1251, UTF-8. |
<!DOCTYPE yml_catalog SYSTEM "shops.dtd"> <rss version="2.0" xmlns:g="..."> |
Informații tehnice. |
<shop> <data> <OKAZII> |
Începutul descrierii fișierului de import. |
Grupuri de produse pe site-ul web al companiei | |
<categories> | Începutul descrierii unui bloc de grupuri de produse. |
<category id=" ID_grup">Denumire_grup</category> | Varianta minimă este formată din ID_grup și Denumire_grup |
<category id="ID_grup" parentId="ID_părinte" portal_id="ID_categorie_portal" portal_url="Link_categorie_portal" > Denumire_grup</category> |
Varianta extinsă: Parent_group_ID - un identificator unic utilizat pentru a crea o structură de grupuri imbricate în cont și pe site-ul companiei. Portal_category_ID - un identificator unic al categoriei din marketplace în care vor fi publicate produsele din acest grup. Link_to_category_on_portal - un link către categoria din marketplace în care vor fi publicate produsele din acest grup. Rețineți! În cazul în care sunt specificate ambele valori: "portal_id" are prioritate față de "portal_url". |
</categories> | Sfârșitul descrierii blocului de grupuri. |
Produse și servicii | |
<offers> <items> <PRODUCTS> |
Sfârșitul descrierii blocului de produse/servicii importate. |
<offer id="ID_articol"> <item id="ID_articol"> <id>ID_articol</id> <ID> <UNIQUEID> |
ID_articol - Câmp obligatoriu prin care acest articol va fi actualizat în viitor. Începutul descrierii blocului de produse/servicii importate: Atenție! În cazul în care niciunul dintre acești parametri nu este specificat în fișierul de import, sistemul va determina ID-ul articolului în funcție de Codul produsului. |
<available>"Disponibilitate"</available> <availability> <StockStatus> <IN_STOCK> |
"available" - starea de disponibilitate a produsului “in stock”— în stoc "" - în afara stocului Rețineți! În cazul în care produsul "nu este disponibil" sau nu are eticheta <available>, nu va fi disponibilă nicio reducere de preț pentru produsul respectiv. |
<selling_type>"Tip_produs"</selling_type> |
selling_type - tipul de produs pe Vendigo.ro r - "Produsul este vândut doar cu amănuntul" w - "Produsul este vândut doar en-gros" u - "Produsul se vinde cu ridicata și cu amănuntul" s - serviciu. Parametru |
<group_id>"ID_varietateу"</group_id> |
Parametrul "group_id" (un parametru numeric, de la 1 la 999999999) este un număr unic utilizat pentru a marca produsul principal și varietățile acestuia. |
<name>Denumire_produs</name> <denumire-produs> <ProductName> <title> |
Câmpul este obligatoriu. Denumire produs |
<categoryId>Id_grup</categoryId> |
Câmpul este obligatoriu. Corespunde identificatorului grupului sau identificatorului subgrupului din blocul de descriere a grupului <catalog>. |
<portal_category_id> ID_categorie_pe_portal </portal_category_id> | Identificatorul unic al categoriei de pe marketplace în care acest produs va fi publicat după import. |
<portal_category_url> Link_la_categoria_portalului </portal_category_url> |
Link către categoria de pe marketplace în care produsul va fi publicat după import. Rețineți! În cazul în care sunt specificate ambele valori: "portal_category_id" are prioritate față de "portal_category_url". La rândul lor, datele specificate pentru produs au prioritate față de datele "portal_id" și "portal_url" specificate pentru grupuri. |
<price>Preț</price> <pret-final-si-moneda> <FinalPriceWithTax> |
Preț (un număr de la 0,01 la 9999999999) sau preț cu reducere. Parametrul este obligatoriu numai atunci când se specifică eticheta <oldprice>. Atenție! În cazul în care produsul nu este instock sau fără eticheta <available>, prețul produsului va fi preluat din eticheta <oldprice>. |
<oldprice>Preț_produs_fără_reducere</oldprice> <price_old> <FinalPriceWithTaxAndNoReduction> |
În cazul în care produsul are o reducere, acest câmp indică prețul fără reducere. Eticheta <price> este obligatorie dacă există <oldprice>. Atunci când se utilizează <oldprice> și <discount>, valorile reducerii vor fi ignorate. Important! Valoarea <oldprice> va avea prioritate față de valorile <price_old> sau <old_price>. |
<DISCOUNT_PRICE> <sale_price> |
Prețul produsului cu reducere, prețul fără reducere (prețul vechi) va fi folosit din câmpul <price>Preț</price> |
<discount>Reducere</discount> |
Reducerea este specificată ca procent sau ca valoare absolută. Exemplu: 30% sau 20. Reducerea se aplică pentru o perioadă de 30 de zile. Eticheta <price> este obligatorie. Atunci când se utilizează <oldprice> și <discount>, valorile reducerii vor fi ignorate. |
<minimum_order_quantity>Cantitatea_de_produse </minimum_order_quantity> |
Valoare numerică. Pentru produsele cu tipul "Produsul este vândut numai en-gros", pentru a indica cantitatea minimă disponibilă pentru comandă (câmpul "La comandă de la"). |
<quantity_in_stock>Cantitatea_de_marfă_la_depozit <stock_quantity> <sell_on_google_quantity> <stoc> <Quantity> <quantity> <Cantitate> <AMOUNT> |
Valoare numerică Important! Valoarea <quantity_in_stock> va avea prioritate față de <stock_quantity>. |
<prices> <price> <value>Preț_en-gros1</value> <quantity>Cantitate1</quantity> </price> <price> <value>Preț_en-gros2</value> <quantity>Cantitate2</quantity> </price> </prices> |
Indicarea prețurilor en-gros pentru produsele de tipul "Produsul se vinde doar en-gros". |
<price> Preț_cu_amănuntul </price> <prices> <price> <value>Preț_en-gros</value> <quantity>Cantitate</quantity> </price> </prices> |
Indicarea prețurilor en-gros pentru tipurile de produse "Produsul se vinde cu ridicata și cu amănuntul". |
<currencyId>Valută</currencyId> | Valuta în care este indicat prețul (UAH, BYR, KZT, EUR, USD, RON). |
<picture>Link1</picture>
<image>Link1</image> |
Link către fotografia produsului. Puteți indica de la 1 la 10 linkuri. |
<imagine-principala> <ProductCoverImageUrl> <image_url> <Poza_coperta> <image_link> <additional_image_link> |
Fotografie principală |
<imagine-2>Link2</imagine-2>
<Poza_2>Link2<Poza_2>
|
Fotografie secundară |
<vendor>Denumirea_producătorului</vendor> <brand>Denumirea_producătorului</brand> |
Câmpul este obligatoriu numai în cazul în care se utilizează parametrul "vendor.model", deoarece este implicat în formarea denumirii produsului. Marca, marca comercială sau denumirea producătorului care fabrică produsul (este posibilă valoarea "Producție proprie"). Rețineți! Producătorul pe care îl specificați va fi importat numai dacă se află în baza de date a producătorilor de pe marketplace. Puteți verifica disponibilitatea acestuia și puteți adăuga un nou producător atunci când adăugați/editați un produs în câmpul "Producător" (blocul "Caracteristici"). |
<vendorCode>Cod(Articol)</vendorCode><barcode> <article>> <cod-produs> <ProductReferenceCode> <sku> |
Codul produsului (articolul) este necesar pentru a căuta rapid și ușor articolul dorit pe site-ul web al companiei și în contul personal atunci când un client contactează compania prin telefon. Lungimea articolului este de 25 de caractere (cifre, caractere chirilice, latine, semnele "-", "_", ".", "/" și spațiu). Important! Valoarea <vendorCode> va avea prioritate față de valorile <barcode> și <article>. |
<country>Țara_producătoare</country> | Câmp opțional. |
<param name="Denumire_de_caracteristică" unit="Unitate_de_măsurare_a_caracteristicii"> Valoarea_caracteristicii_produsului</param> |
Caracteristicile produsului. Limită: până la 100 de caracteristici per articol Pentru a adăuga un set de caracteristici pentru o categorie de produse, trebuie să copiați denumirea, unitatea de măsură și valoarea acestuia din blocul "Caracteristici" de pe pagina de adăugare/editare a produsului. Descărcarea caracteristicilor pentru categorii în format XML Valoarea unei caracteristici poate fi o valoare unică sau multiplă. De exemplu, o caracteristică multiplă "Material caroserie" (aluminiu, plastic) sau "Standard de comunicare" (GSM, CDMA). Separați valorile caracteristicilor multiple în fișierul de import cu simbolul "|" - GSM | CDMA. |
<attribute_name>Latime</attribute_name> <attribute_value>100cm</attribute_value> |
attribute_name - denumirea caracteristicii attribute_value - valoarea caracteristicii |
<description>Descriere_produs</description> <descriere> <Descriere> <Content> |
Descrierea produsului. Câmp obligatoriu. Textul descrierii poate conține etichete HTML, caz în care trebuie să fie inclus în eticheta <! [CDATA [...]]>. Exemplu: <description> <! [CDATA [<p> Cizme, ca cizmele. <br> Material exterior: yucca, yucca cu kirk. <br> Talpa - cauciuc. </ p>]]></description> |
<keywords>Cuvânt_ cheie_1, Cuvânt_ cheie_2, ..., Cuvânt_ cheie_N</keywords> <tags>Cuvânt_ cheie_1, Cuvânt_ cheie_2, ..., Cuvânt_ cheie_N </tags> |
Cuvintele-cheie (solicitări de căutare, etichete) sunt separate prin virgule. Lungimea maximă a unui rând atunci când se adaugă solicitări de căutare prin import de YML/XML este de 1024 de caractere. |
<gtin>Cod_de_etichetare</gtin> | Codul internațional de etichetare și contabilizare a unităților logistice (GTIN) pentru feed-ul Google Merchant Center. Citiți mai mult |
<mpn>Număr_dispozitiv</mpn> | Numărul unic (de catalog) al dispozitivului (MPN) pentru feed-ul Google Merchant Center. Citiți mai mult |
</offer> </item> </entry> |
Sfârșitul descrierii blocului de articole. |
</offers> |
Sfârșitul descrierii blocului de produse/servicii importate. |
</shop> </data> </OKAZII> |
Sfârșitul descrierii fișierului de import. |