Importul de produse si servicii pe site-ul web al companiei si pe marketplace, precum si exportul de pe site-ul web al companiei si de pe marketplace, pot fi efectuate in unul dintre urmatoarele formate:
- fisier XML (YML) in formatul descris mai jos;
-
un tabel Excel, un fisier in format XLS, XLSX sau CSV; pentru o descriere detaliata a acestui format de import/export, consultati sectiunea Import de articole prin Excel – format de fisier XLS(X) si CSV.
Cum se realizeaza un import de succes?
Recomandari pas cu pas pentru un import corect:
Atentie! Dimensiunea recomandata a fisierului yml este de pana la 180 MB.
In fisierul Lista de categorii puteti gasi linkuri directe si numere de identificare (ID) catre categoriile solicitate.
Cum se efectueaza exportul?
Pentru a afla cum sa exportati produse de pe site-ul web al companiei dvs., consultati Exportul produselor si a grupurilor de produse.
Descrierea formatului de import si export XML(YML)
Mai jos sunt descrise toate etichetele care pot fi utilizate la importul in format XML(YML). Etichetele suplimentare care nu sunt descrise in aceasta documentatie si care sunt prezente in fisierul de export vor fi ignorate in timpul importului.
Atentie! In formatul XML (YML) exista doua moduri de a crea o denumire de produs:
- Lipirea numelui din parametrii "typePrefix" (prefixul denumirii produsului) + vendor (producatorul) + model (modelul produsului), de exemplu, "Printer" + "HP" + "Color LaserJet 3000". Pentru a face acest lucru, specificati <offer id="12314" type='vendor.model' available="true"> in descrierea produsului.
- Utilizarea etichetei <name>. Eticheta <name> este ignorata daca se specifica parametrul type='vendor.model'.
Important! Data reducerii nu este transmisa prin link. In cazul in care este disponibila o reducere, aceasta va fi incarcata in mod implicit pe site pentru o perioada de 31 de zile. De asemenea, descrierile/fotografiile grupurilor nu sunt trimise prin link.
Standardul XML/YML nu permite utilizarea de caractere speciale neimprimabile. De asemenea, caracterele ', &, >, <, ' trebuie inlocuite cu coduri echivalente:
Simbolul din text | Codul pentru fisierul XML/YML |
" | " |
& | & |
> | > |
< | < |
' | ' |
Exemplu de camp |
Descriere |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> | Codificarea fisierului XML, Valori posibile: windows-1251, UTF-8. |
<!DOCTYPE yml_catalog SYSTEM "shops.dtd"> <rss version="2.0" xmlns:g="..."> |
Informatii tehnice. |
<shop> <data> <OKAZII> |
Inceputul descrierii fisierului de import. |
Grupuri de produse pe site-ul web al companiei | |
<categories> | Inceputul descrierii unui bloc de grupuri de produse. |
<category id=" ID_grup">Denumire_grup</category> | Varianta minima este formata din ID_grup si Denumire_grup |
<category id="ID_grup" parentId="ID_parinte" portal_id="ID_categorie_portal" portal_url="Link_categorie_portal" > Denumire_grup</category> |
Varianta extinsa: Parent_group_ID - un identificator unic utilizat pentru a crea o structura de grupuri imbricate in cont si pe site-ul companiei. Portal_category_ID - un identificator unic al categoriei din marketplace in care vor fi publicate produsele din acest grup. Link_to_category_on_portal - un link catre categoria din marketplace in care vor fi publicate produsele din acest grup.
|
</categories> | Sfarsitul descrierii blocului de grupuri. |
Produse si servicii | |
<offers> <items> <PRODUCTS> |
Sfarsitul descrierii blocului de produse/servicii importate. |
<offer id="ID_articol"> <item id="ID_articol"> <id>ID_articol</id> <ID> <UNIQUEID> |
ID_articol - Camp obligatoriu prin care acest articol va fi actualizat in viitor. Inceputul descrierii blocului de produse/servicii importate:
|
<available>"Disponibilitate"</available> <availability> <StockStatus> <IN_STOCK> |
"available" - starea de disponibilitate a produsului “in stock”— in stoc "" - in afara stocului |
<selling_type>"Tip_produs"</selling_type> |
selling_type - tipul de produs pe Vendigo.ro r - "Produsul este vandut doar cu amanuntul" w - "Produsul este vandut doar en-gros" u - "Produsul se vinde cu ridicata si cu amanuntul" s - serviciu. Parametru |
<group_id>"ID_varietateу"</group_id> |
Parametrul "group_id" (un parametru numeric, de la 1 la 999999999) este un numar unic utilizat pentru a marca produsul principal si varietatile acestuia. |
<name>Denumire_produs</name> <denumire-produs> <ProductName> <title> |
Campul este obligatoriu. Denumire produs |
<categoryId>Id_grup</categoryId> |
Campul este obligatoriu. Corespunde identificatorului grupului sau identificatorului subgrupului din blocul de descriere a grupului <catalog>. |
<portal_category_id> ID_categorie_pe_portal </portal_category_id> | Identificatorul unic al categoriei de pe marketplace in care acest produs va fi publicat dupa import. |
<portal_category_url> Link_la_categoria_portalului </portal_category_url> |
Link catre categoria de pe marketplace in care produsul va fi publicat dupa import.
|
<price>Pret</price> <pret-final-si-moneda> <FinalPriceWithTax> |
Pret (un numar de la 0,01 la 9999999999) sau pret cu reducere. Parametrul este obligatoriu numai atunci cand se specifica eticheta <oldprice>.
|
<oldprice>Pret_produs_fara_reducere</oldprice> <price_old> <FinalPriceWithTaxAndNoReduction> |
In cazul in care produsul are o reducere, acest camp indica pretul fara reducere. Eticheta <price> este obligatorie daca exista <oldprice>. Atunci cand se utilizeaza <oldprice> si <discount>, valorile reducerii vor fi ignorate. Important! Valoarea <oldprice> va avea prioritate fata de valorile <price_old> sau <old_price>. |
<DISCOUNT_PRICE> <sale_price> |
Pretul produsului cu reducere, pretul fara reducere (pretul vechi) va fi folosit din campul <price>Pret</price> |
<discount>Reducere</discount> |
Reducerea este specificata ca procent sau ca valoare absoluta. Exemplu: 30% sau 20. Reducerea se aplica pentru o perioada de 30 de zile. Eticheta <price> este obligatorie. Atunci cand se utilizeaza <oldprice> si <discount>, valorile reducerii vor fi ignorate. |
<minimum_order_quantity>Cantitatea_de_produse </minimum_order_quantity> |
Valoare numerica. Pentru produsele cu tipul "Produsul este vandut numai en-gros", pentru a indica cantitatea minima disponibila pentru comanda (campul "La comanda de la"). |
<quantity_in_stock>Cantitatea_de_marfa_la_depozit <stock_quantity> <sell_on_google_quantity> <stoc> <Quantity> <quantity> <Cantitate> <AMOUNT> |
Valoare numerica Important! Valoarea <quantity_in_stock> va avea prioritate fata de <stock_quantity>. |
<prices> <price> <value>Pret_en-gros1</value> <quantity>Cantitate1</quantity> </price> <price> <value>Pret_en-gros2</value> <quantity>Cantitate2</quantity> </price> </prices> |
Indicarea preturilor en-gros pentru produsele de tipul "Produsul se vinde doar en-gros". |
<price> Pret_cu_amanuntul </price> <prices> <price> <value>Pret_en-gros</value> <quantity>Cantitate</quantity> </price> </prices> |
Indicarea preturilor en-gros pentru tipurile de produse "Produsul se vinde cu ridicata si cu amanuntul". |
<currencyId>Valuta</currencyId> | Valuta in care este indicat pretul (UAH, BYR, KZT, EUR, USD, RON). |
<picture>Link1</picture>
<image>Link1</image> |
Link catre fotografia produsului. Puteti indica de la 1 la 10 linkuri. |
<imagine-principala> <ProductCoverImageUrl> <image_url> <Poza_coperta> <image_link> <additional_image_link> |
Fotografie principala |
<imagine-2>Link2</imagine-2>
<Poza_2>Link2<Poza_2>
|
Fotografie secundara |
<vendor>Denumirea_producatorului</vendor> <brand>Denumirea_producatorului</brand> |
Campul este obligatoriu numai in cazul in care se utilizeaza parametrul "vendor.model", deoarece este implicat in formarea denumirii produsului. Marca, marca comerciala sau denumirea producatorului care fabrica produsul (este posibila valoarea "Productie proprie").
|
<vendorCode>Cod(Articol)</vendorCode><barcode> <article>> <cod-produs> <ProductReferenceCode> <sku> |
Codul produsului (articolul) este necesar pentru a cauta rapid si usor articolul dorit pe site-ul web al companiei si in contul personal atunci cand un client contacteaza compania prin telefon. Lungimea articolului este de 25 de caractere (cifre, caractere chirilice, latine, semnele "-", "_", ".", "/" si spatiu). Important! Valoarea <vendorCode> va avea prioritate fata de valorile <barcode> si <article>. |
<country>Țara_producatoare</country> | Camp optional. |
<param name="Denumire_de_caracteristica" unit="Unitate_de_masurare_a_caracteristicii"> Valoarea_caracteristicii_produsului</param> |
Caracteristicile produsului. Limita: pana la 100 de caracteristici per articol Pentru a adauga un set de caracteristici pentru o categorie de produse, trebuie sa copiati denumirea, unitatea de masura si valoarea acestuia din blocul "Caracteristici" de pe pagina de adaugare/editare a produsului. Descarcarea caracteristicilor pentru categorii in format XML Valoarea unei caracteristici poate fi o valoare unica sau multipla. De exemplu, o caracteristica multipla "Material caroserie" (aluminiu, plastic) sau "Standard de comunicare" (GSM, CDMA). Separati valorile caracteristicilor multiple in fisierul de import cu simbolul "|" - GSM | CDMA. |
<dimensions> <weight unit="kg">...</weight> <width unit="cm">...</width> <height unit="cm">...</height> <length unit="cm">...</length> </dimensions> |
Dimensiunile marfurilor. Exemplu: <dimensions> <weight unit="kg">1,2</weight> - Greutatea produsului in kg <width unit="cm">25,5</width> - Latimea produsului in cm <height unit="cm">10,3</height> - Inaltimea produsului in cm <length unit="cm">30,0</length> - Lungimea produsului in cm <dimensions> |
<attribute_name>Latime</attribute_name> <attribute_value>100cm</attribute_value> |
attribute_name - denumirea caracteristicii attribute_value - valoarea caracteristicii |
<description>Descriere_produs</description> <descriere> <Descriere> <Content> |
Descrierea produsului. Camp obligatoriu. Textul descrierii poate contine etichete HTML, caz in care trebuie sa fie inclus in eticheta <! [CDATA [...]]>. Exemplu: <description> <! [CDATA [<p> Cizme, ca cizmele. <br> Material exterior: yucca, yucca cu kirk. <br> Talpa - cauciuc. </ p>]]></description> |
<keywords>Cuvant_ cheie_1, Cuvant_ cheie_2, ..., Cuvant_ cheie_N</keywords> <tags>Cuvant_ cheie_1, Cuvant_ cheie_2, ..., Cuvant_ cheie_N </tags> |
Cuvintele-cheie (solicitari de cautare, etichete) sunt separate prin virgule. Lungimea maxima a unui rand atunci cand se adauga solicitari de cautare prin import de YML/XML este de 1024 de caractere. |
<gtin>Cod_de_etichetare</gtin> | Codul international de etichetare si contabilizare a unitatilor logistice (GTIN) pentru feed-ul Google Merchant Center. Cititi mai mult |
<mpn>Numar_dispozitiv</mpn> | Numarul unic (de catalog) al dispozitivului (MPN) pentru feed-ul Google Merchant Center. Cititi mai mult |
</offer> </item> </entry> |
Sfarsitul descrierii blocului de articole. |
</offers> | Sfarsitul descrierii blocului de produse/servicii importate. |
</shop> </data> </OKAZII> |
Sfarsitul descrierii fisierului de import. |
Lucram constant la imbunatatirea marketplace-ului si am dori sa auzim parerea dvs. Va rugam sa raspundeti la 4 intrebari despre experienta dvs. pe Vendigo.ro.