Fisierul importat nu se incarca. De ce?
Cauzele posibile ale erorilor la incarcarea unui fisier de import sunt enumerate mai jos:
Categoria nu este la ultimul nivel
O cauza frecventa a esuarii incarcarii fisierelor de import este faptul ca acesta contine o referinta la o categoria care nu este ultimul nivel din coloana "category_url". Exemplu:
Pentru un produs din fisierul de import, trebuie sa specificati categoria "'Produse de larg consum›Tehnica audio, video, foto›Echipamente audio›Casti si microfoane". Daca in loc de aceasta categorie, specificati categoria "Produse de larg consum›Tehnica audio, video, foto›Echipamente audio", eroarea "Din cauza unor erori in descrierea grupului, grupul va fi ignorat..." va fi afisata automat la incarcarea fisierului pe site.
Fisierul de import nu este disponibil
Fisierul de import se afla intr-un folder protejat (sub o parola) sau site-ul de pe care se incarca fisierul este temporar indisponibil (fisierul nu este disponibil, nu poate fi deschis, site-ul nu este disponibil, nu poate fi deschis).
Sablonul vechi al fisierului importat
Sablonul fisierului importat este invechit, completat incorect (nu sunt completate toate campurile obligatorii) sau nu a fost preluat de pe site-ul nostru.
Campurile obligatorii nu sunt completate
Atunci cand se importa atat din YML, cat si din XLS, exista campuri obligatorii a caror completitudine trebuie verificata.
Probleme cu link-urile de imagine
Nu exista link-uri catre imagini in fisier, resursa in care se afla imaginile nu este disponibila. Daca imaginile nu sunt incarcate pe site-ul dvs. web, trebuie sa verificati fisierul de import - verificati corectitudinea link-urilor catre imaginile din fisier (urmati link-ul pentru a va asigura ca imaginea este disponibila).
Nota: dupa incarcarea fisierului de import, este posibil ca imaginile sa nu fie afisate imediat pe site, deoarece acestea au o coada separata pentru incarcare - imaginile au nevoie de ceva timp (cateva minute) pentru a se incarca.
Cum pot sterge toate articolele, daca sunt foarte multe?
Daca trebuie sa stergeti toate elementele, algoritmul este urmatorul:
- Exportati un produs.
- Importati fisierul rezultat cu setarea "Produsele care nu se afla in fisier - Stergeti" - activa.
- Stergeti manual fisierul unic importat.
Mai multe informatii despre importul de XLS
Informatii suplimentare privind exportul
Cum se pot restabili grupurile de produse sterse?
Daca grupurile de produse au fost sterse, nu este posibila restaurarea lor. Puteti crea noi grupuri de produse si puteti restabili produsele in acestea folosind un fisier de rezerva (de restaurare). Descarcati fisierul de rezerva (butonul Copie de rezerva a elementelor din sectiunea Management de produse si servicii), pe care trebuie sa il utilizati pentru a efectua urmatoarele actiuni:
Pentru grupurile sterse:
a) pe o a doua pagina, transferati ("cut and paste") valorile din coloana "Group_number" in coloana "Group_id";
b) transferati ("cut and paste") valorile din coloana "Numar_parinte" in coloana "ID_parinte".
Pentru produsele care au fost plasate in grupe eliminate:
Se transfera "Numar_grup" (cut and paste) in "ID_grup" (pe prima pagina).
In continuare, trebuie sa salvati fisierul si sa il incarcati cu setarile "Actualizare fortata" si "Produsele care nu se afla in fisier - Stergeti" activate.
Atentie! Daca efectuati aceasta procedura pentru un grup care nu a fost eliminat, grupul va fi duplicat.
Cum se detaseaza ID-ul produsului?
Pentru a dezactiva un identificator, trebuie sa:
- Exportati produsul in format XLS.
- Stergeti valoarea din coloana "ID_produs" (Important! NU trebuie ID_unic).
- Importati fisierul editat fortat.
- Indicati "ID_produse" pentru articol.
-
Importati fortat.
Dupa ce urmati instructiunile, articolelor selectate li se vor atribui noi identificatori specificati de client.
La re-import, cum se pot incarca toate produsele noi in grupul de baza si apoi sa le distribuiti manual?
Atunci cand se efectueaza importul, trebuie sa debifati optiunea "Doar actualizare:" - "Grup". Toate produsele noi vor fi plasate in grupul de baza, iar produsele vechi vor fi actualizate si vor ramane in grupurile lor.
Care sunt restrictiile privind dimensiunea fisierului de import care urmeaza sa fie incarcat?
Nu este posibil sa mariti dimensiunea maxima a fisierului de import care trebuie incarcat. Aceasta limitare este utilizata in scopul stabilitatii sistemului si a contului personal.
In cazul in care fisierul de import contine un numar mare de produse si ocupa o cantitate mare de memorie, acesta poate fi importat intr-o forma comprimata pentru a accelera incarcarea pe server. Se accepta importul arhivelor de fisiere in format ZIP si GZIP. La import, fisierul va fi dezarhivat automat pe partea serverului.
Cum pot atasa un filigran la imagini in timpul importului?
Atentie: filigranul este atasat imaginii atunci cand aceasta este incarcata pe serverul marketplace-ului, iar dimensiunea imaginii trebuie sa fie mai mare de 200x200 pixeli.
Atunci cand actualizati produsele prin import, inclusiv actualizarile fortate, imaginile nu sunt reincarcate.
Cel mai bun mod de a rezolva situatia este urmatorul scenariu:
1. Exportati produsele in format *, xlsx.
2. Copiati fisierul de export in alt dosar, astfel incat sa existe doua fisiere.
3. In cel de-al doilea fisier, puneti orice imagine la produse.
4. Importati cu al doilea fisier, cu imagini temporare, in setarile de import specificati "Fortati actualizarea". Toate imaginile produselor sunt inlocuite cu imagini noi, temporare.
5. Fortati importul cu primul fisier (in care se afla imaginile originale).
Imaginile "corecte" sunt reincarcate si primesc un filigran actualizat.
Retineti: este necesar ca elementul "Filigran pe imagini - Afisare" sa fie bifat in sectiunea " Managementul site-ului > Designul site-ului > Setari avansate de design".
Cum se imparte un link yml de import in mai multe parti?
Dimensiunea recomandata a unui fisier yml este de pana la 180 MB.
Pentru fisiere mai mari, trebuie sa impartiti link-ul yml in mai multe parti:
- Descarcati aplicatia https://www.sublimetext.com/ si instalati-o.
- Calculati in cate parti trebuie sa impartiti fisierul, astfel incat fiecare fisier sa aiba dimensiunea potrivita. De exemplu: daca fisierul are 320 MB, trebuie sa il impartiti in doua parti.
- Creati numarul necesar de fisiere in SublimeText.
- Copiati antetul din fisierul curent in fiecare fisier:
-
De exemplu:
header
<yml_catalogue date="2018-07-17 02:23"><shop><name>Alp</name><company>Alp</company><url>alp.com.ua</url><currencies><currencies><currency id="RO" rate="1"/></currencies></currencies><categories><category><category id="125">Wetsuits</category></categories><offers>.
partea de jos (footer)
</offers></shop></yml_catalogue> - In fiecare fisier, inserati partile copiate cu informatiile despre produse din fisierul sursa intre "header" si "footer". Aceste parti trebuie sa inceapa cu <offer id=...> si sa se incheie cu </offer>.
- Salvati fisierele in format yml.
-
Incarcati fisierele salvate conform instructiunilor.
Ce trebuie facut daca link-ul de import YML sau XML este mai mare decat dimensiunea recomandata?
In acest videoclip*, veti invata cum sa impartiti un link de import YML sau XML daca fisierul este mai mare decat dimensiunea recomandata (mai mult de 180 MB).
A se citi si:
- Cum sa importati produse/servicii
- Exportul de produse si grupuri de produse
- Importati elemente prin Excel-format de fisier XLS(X) si CSV
Lucram constant la imbunatatirea marketplace-ului si am dori sa auzim parerea dvs. Va rugam sa raspundeti la 4 intrebari despre experienta dvs. pe Vendigo.ro.