Acest modul vă permite să modificați modelele de metaetichete configurate automat ale paginilor site-ului: titluri (title), descrieri (description), cuvinte-cheie (keywords) și text de ancorare (anchor text), precum și să adaptați morfologic cuvintele-cheie și să le înlocuiți automat cu principalele elemente SEO ale paginilor. Dacă compania utilizează setările standard selectate de specialiștii SEO ai marketplace-ului, putem garanta că totul este configurat corect.
Puteți configura următorii parametri SEO individuali pentru pagina de pornire, paginile de produse, grupurile de produse și producători:
Titlu (Title).
Descriere (Description).
Cuvinte cheie (Keywords).
Acești parametri SEO pot fi configurați în modulul SEO, care se află în contul companiei pe pagina „Instrumente pentru webmasteri și SEO / Setări pentru Meta tag-uri”. Pentru produse și grupuri de produse, puteți face acest lucru și atunci când editați un produs/grup de produse.
Atenție: secțiunea este afișată dacă este activată aplicația "Setări SEO" Pentru mai multe informații, consultați documentul „Aplicația Setări SEO".
Posibilitatea de a lucra cu setările SEO este disponibilă pentru companiile cu pachete de servicii plătite. Rețineți că setările SEO specificate la editarea unui anumit produs/grup de produse au prioritate față de setările șablonului specificate în modulul SEO.
Atenție! Modificați setările SEO cu precauție! Setările SEO ale paginilor site-ului dvs. sunt deja optimizate implicit de către specialiștii Prom.ua. Vă recomandăm să aveți încredere doar în specialiști SEO profesioniști pentru a le configura. Metaetichetele specificate incorect pot dăuna site-ului dvs.
Precizări succinte despre configurarea meta-tagurilor
Modulul vă permite să efectuați setări pentru următoarele pagini:
Pagina principală
Paginile grupurilor de produse
Paginile produselor/serviciilor
Paginile producătorilor
Modulul vă permite să configurați următorii parametri SEO:
Titlu (Title)
Descriere (Description)
Cuvinte cheie (Keywords)
Textul de ancorare (Anchor Text)
De ce aveți nevoie de meta-tag-uri de pagină?
Meta-tagurile paginii - titlul (Title), descrierea (Description), cuvintele-cheie (Keywords) și textul de ancorare (Anchor Text) - ajută la „promovarea” paginilor site-ului dvs. în motoarele de căutare.
Titlu (Title)
Fiecare pagină de pe internet are un tag Title, cu alte cuvinte, titlul paginii. Această etichetă este cea care este afișată în antetul browserului și ca link în rezultatele căutării. Acest tag este unul dintre cele mai importante pentru motoarele de căutare: este afișat în bara de titlu a ferestrei browserului și este utilizat de majoritatea motoarelor de căutare ca unul dintre factorii cheie pentru clasificarea rezultatelor căutării.
Se recomandă ca în tag-ul Title să fie utilizat:
Denumirea produsului cu caracteristicile sale, dacă există
De exemplu, pentru produsul „Laptop Asus K52J” există multe modificări care fac ca laptopurile din aceeași „linie” să fie diferite între ele. Prin urmare, trebuie să scrieți denumirea produsului cu aceste modificări - nu doar „Asus K52J”, ci „Asus K52J 165KXD”. Astfel, veți oferi imediat un răspuns precis acelor utilizatori care știu ce vor, ceea ce înseamnă că vor fi mai bine pregătiți să plaseze o comandă. Rețineți că duplicarea titlului pentru produse diferite pe același site este inacceptabilă. Pentru motoarele de căutare, mai multe produse cu același titlu reprezintă un semn negativ.
Cuvinte adăugătoare care indică tipul afacerii dvs.
Dacă vă ocupați de vânzări, trebuie să includeți în Titlu cuvinte precum "cumpărați, preț, magazin online", dacă vă ocupați de reparații, utilizați cuvintele "reparații, servicii" etc. Încă o dată, aceste cuvinte trebuie incluse în titlu, nu în denumirea produsului în sine. Nu includeți în titlu cuvinte care nu sunt legate de activitățile noastre, de exemplu, „nu efectuăm reparații”. Dacă adăugați astfel de cuvinte, site-ul dvs. va fi totuși găsit de interogarea „reparații”, dar dacă nu vor găsi produsele potrivite, pur și simplu îl vor părăsi. În plus, luați în considerare modul în care este format titlul - uneori acesta poate fi format incorect, astfel încât chiar de pe primul loc în rezultatele căutării site-ul dvs. nu va primi vizite. De exemplu:
Denumirea regiunii
Recomandăm să specificați denumirea unei anumite regiuni în Titlu numai dacă activați în regiunea respectivă.
Cuvinte-cheie
Puteți utiliza cuvinte-cheie în Titlu, dar evitați să le enumerați pur și simplu separate prin virgulă - acest lucru nu vă va oferi avantaje SEO. De exemplu: „Cumpărați un storcător, storcătoare, storcător Kiev, storcător ieftin”. Corect: „Storcătoare - cumpărați ieftin în Kiev în magazinul online "Lumea electrocasnicelor".
În ceea ce privește lungimea titlului, vă recomandăm să nu introduceți titluri mai lungi de 12 cuvinte sau 70 de caractere. Motoarele de căutare diferite iau un număr diferit de cuvinte din Titlu pentru a genera rezultatele căutării.
Descriere (Description)
Conținutul acestei etichete HTML este o scurtă descriere a paginii. Descrierea nu este afișată direct pe site (este invizibilă pentru vizitator și poate fi văzută doar în vizualizarea codului sursă), dar este văzută și utilizată de crawlerele motoarelor de căutare care indexează site-ul dvs. Uneori, textul descrierii formează un așa-numit „snippet” în rezultatele motorului de căutare - un „text gri” cu o scurtă descriere după link-ul către pagină. Descrierea în sine nu afectează rezultatele căutării, însă conținutul textului descrierii poate influența decizia utilizatorului de a face click pe link-ul către site-ul dvs. În niciun caz descrierea nu trebuie să repete pur și simplu conținutul titlului. Opțiunea ideală este să faceți din descriere o continuare semantică a titlului.
Vă recomandăm să utilizați în tag-ul Description:
O scurtă descriere a paginii la care va fi direcționat utilizatorul
Textul Description ar trebui să răspundă la întrebarea principală: „Ce va vedea utilizatorul când va accesa această pagină?”
Principalele avantaje de a cumpăra de la compania dvs.
Specificați principalele dvs. avantaje în Descriere - posibilitatea de a primi un cadou odată cu comanda, livrarea gratuită sau rapidă și alte avantaje care vă diferențiază de concurenții dvs. Aceste informații vor crește numărul de vizite pe site-ul dvs. din partea motoarelor de căutare.
Datele de contact ale companiei
Puteți introduce aici numărul de telefon sau adresa dvs. - în acest caz, clienții nici măcar nu vor trebui să vă viziteze site-ul pentru a vă suna. Această metodă funcționează în principal pentru a crește numărul de contacte directe, în special pentru companiile de servicii și companiile care oferă servicii urgente (de exemplu, apelarea unei camionete de remorcare sau a unui taxi).
Caractere speciale
Puteți adăuga caractere speciale la descriere, care vă vor ajuta să scoateți în evidență site-ul dvs. în rezultatele căutării pe fondul concurenților. Puteți alege caracterele corespunzătoare, de exemplu, aici: http://unicode-table.com. Încercați să nu supraîncărcați textul descrierii cu astfel de caractere - caracterele speciale nepotrivite sau un exces al acestora pot respinge potențialii clienți.
Cuvinte-cheie (Keywords)
În prezent, motoarele de căutare nu utilizează cuvinte-cheie pentru a clasifica site-urile. Cuvintele-cheie sunt afișate pe pagină (tag-ul Keywords poate fi văzut doar în vizualizarea codului sursă). Cuvintele adăugate în tagul Keywords nu au practic nicio influență asupra clasamentului în motoarele de căutare, dar sunt uneori utilizate în alte scopuri.
De exemplu, dacă vindeți telefoane mobile în Ucraina, cuvintele-cheie din tag-ul Keywords pentru pagina dvs. de produse vor fi următoarele: „telefoane mobile, Ucraina, vânzare, cu amănuntul”. Un cuvânt-cheie poate fi atât un singur cuvânt, cât și o frază formată din mai multe cuvinte. Cu toate acestea, este recomandat să folosiți cuvinte simple drept cuvinte-cheie.
Textul de ancorare
Textul de ancorare adăugat în modulele SEO va fi afișat pe toate paginile relevante ale site-ului companiei dvs. în partea de jos a paginii (deasupra footer-ului). Textul de ancorare din modulul SEO poate fi setat să fie afișat pe pagina principală a site-ului, precum și pe paginile grupurilor de produse, mărcilor, tag-urilor și paginilor de produse și servicii. Puteți utiliza formatări simple și linkuri în proiectarea textului de ancorare.
Vă recomandăm să utilizați acest text pentru a informa utilizatorii cu privire la regiunile de livrare, dacă operați pe întreg teritoriul Ucrainei.
De exemplu, puteți specifica în acest câmp: „Produsul este livrat la: Kyiv, Kharkiv, Dnipro, Lviv...”. În acest caz, textul de ancorare va contribui la creșterea relevanței paginii pentru o interogare de căutare precum "denumirea produsului" + regiune.
Atenție: Textul de ancorare suboptimal poate afecta negativ optimizarea pentru motoarele de căutare. Prețuiți-vă utilizatorul, efectuați numai SEO util și de înaltă calitate pe site-ul dvs. Pentru mai multe informații despre modul de utilizare a acestui câmp, vă rugăm să contactați un specialist SEO.
Pentru mai multe informații despre textul de ancorare, consultați documentul "Textul de ancorare pe site-ul companiei".
Două moduri de funcționare a modulului
1. Modul automat - șabloane predefinite
Modul recomandat de funcționare a modulului este să alegeți unul dintre șabloanele preinstalate de specialiștii noștri SEO. Pentru fiecare tip de pagină, puteți utiliza unul dintre mai multe șabloane configurate pentru pagini de acest tip particular:
2. Utilizarea propriilor setări - modul manual
Pentru a utiliza propriile setări pentru a afișa titlul, descrierea sau cuvintele cheie, selectați Utilizați setări personalizate și adăugați propriul text de șablon în caseta de text. Utilizați variabilele descrise în acest ghid de mai jos pentru a obține textul SEO dorit. Rețineți că textul SEO trebuie să fie unic pentru toate paginile de tipul selectat - fiecare grup de produse, fiecare pagină de marcă, pagină de etichetă, produs sau serviciu trebuie să aibă în cele din urmă un titlu și o descriere unice. Acest lucru poate fi realizat numai prin utilizarea corectă a cuvintelor cheie și a variabilelor SEO.
Atenție: după ce v-ați definit setările, puteți reveni cu ușurință la utilizarea șabloanelor predefinite. Pentru a face acest lucru, faceți click pe „Restabiliți setările implicite” în antetul blocului dorit (Pagina principală, Grupuri de produse și servicii, Pagini de produse și servicii, Producători) și salvați modificările. Acest lucru va restabili setările implicite pentru toți parametrii SEO modificați ai acestui bloc.
De asemenea, puteți face click pe butonul Restabiliți setările implicite din titlul ferestrei pentru a restabili setările implicite în toate blocurile odată.
Utilizarea variabilelor în șabloanele SEO
Variabilele sunt denumirile de produse, producători (mărci), grupuri și alți parametri care vor fi adăugați individual la titlul, descrierea și cuvintele-cheie ale anumitor pagini ale site-ului web al companiei. Astfel de variabile sunt adăugate în modulul SEO, în câmpul „Utilizați propriile setări”. Variabilele se disting prin prezența parantezelor pătrate „[]”.
Exemplu de utilizare a unui șablon cu variabile
Textul introdus în câmpul „Utilizați propriile setări” din blocul „Grupuri de produse și servicii” pentru Descriere: „[Grupul] cumpărați în [Regiunea] - prețuri în magazinul online [Compania]. [Grup] - descriere, caracteristici, fotografii.
Textul Description care va fi afișat pentru pagina grupului "Jucării cu alimentare solară" de pe site-ul companiei: „Jucării cu alimentare solară cumpărați în București - prețuri în magazinul online "Electrocasnice". Jucării cu alimentare solară - descriere, caracteristici, fotografii. ”
Un exemplu de afișare a descrierii pentru pagina din grupul Jucării cu alimentare solară (în vizualizarea codului sursă al paginii).
Lista variabilelor disponibile
Variabile pentru pagina principală a site-ului companiei:
[[Compania] - denumirea companiei;
[[Telefon] - numărul de telefon al companiei;
[Regiune] - regiunea companiei.
Variabile pentru grupurile de produse și paginile de etichete:
[Compania] - denumirea companiei;
[Regiune], în [Regiune] - regiunea companiei în caz local;
[Grup] - denumirea grupului de produse;
[Grupa de top] - denumirea grupului rădăcină;
[Telefon] - numărul de telefon al companiei.
Variabile pentru paginile de produse și servicii:
[Compania] - denumirea companiei;
[Grup] - denumirea grupului de produse;
[Regiune], în [Regiune] - regiunea companiei în cazul local;
[Produs] - denumirea produsului;
[Preț] - valoarea prețului produsului sau a prețului redus;
[Producători] - producătorul produsului.
O singură variabilă poate fi utilizată pentru paginile cu producători (mărci):
[Producători] - denumirea producătorului (mărcii).
Ghid detaliat privind utilizarea variabilelor în setările dvs. personalizate
Ghidul detaliat privind crearea propriului șablon, care include informații privind înlocuirea valorilor variabilelor, este disponibil făcând click pe link-ul „Ghid pentru setări” din dreapta opțiunii "Utilizați propriile setări":
Setări SEO pentru produse și grupuri de produse
Setările SEO sunt disponibile de asemenea pe paginile produselor individuale și ale grupurilor de produse.
Atenție: configurarea este disponibilă numai pentru companiile cu abonament plătit și companiile cu un pachet de servicii de testare.
Setări SEO pentru produse
Atunci când creați sau editați un produs, puteți configura parametrii SEO ai acestuia în blocul SEO. Configurarea corectă a parametrilor SEO vă va ajuta să ridicați poziționarea acestui produs în rezultatele motoarelor de căutare. Pentru a configura propriile setări pentru afișarea titlului, a descrierii și a cuvintelor cheie pentru acest produs, selectați opțiunea "Utilizați setări personalizate" și editați textul necesar.
Setări SEO pentru grupurile de produse
Atunci când creați sau editați un grup de produse, puteți configura setările SEO ale acestuia. Configurarea corectă a parametrilor SEO vă va ajuta să sporiți poziția paginii din acest grup în rezultatele motoarelor de căutare și, astfel, să atrageți mai mulți clienți pe site-ul companiei dvs. Pentru a configura propriile setări ale afișării titlului, descrierii și cuvintelor cheie pentru acest grup de produse, selectați opțiunea "Utilizați setări personalizate" și editați textul dorit.
Note suplimentare
Selectarea opțiunii „Valori implicite prin șabloane” presupune că setările specificate în modulul SEO vor fi utilizate pentru a genera parametrii SEO.
Atenție! Dacă ați editat un produs și, de exemplu, i-ați schimbat denumirea și, în același timp, în blocul SEO, ați selectat opțiunea „Utilizați setările proprii”, atunci, după o astfel de modificare, va trebui să corectați manual șablonul SEO. Setările specificate în blocurile „Titlu HTML”, „Descriere HTML” și „Cuvinte cheie HTML” din blocul „SEO” atunci când este selectată opțiunea „Utilizați propriile setări” nu vor fi actualizate automat după editarea produsului!